×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۷ درصدی جرایم رانندگی/۴۶ درصد تصادفات در آزادراه‌های استان به وقوع می‌پیوندد

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس پلیس راهور استان قزوین در نشست مطبوعاتی  که صبح امروز برگزار شد تصریح کرد: پلیس راهور ضمن کنترل ترافیک و نظارت بر تردد‌های شهری و بین شهری، در تعامل و همکاری کامل با ستاد مقابله با کرونا استان قرار داشته و تمهیدات اندیشیده شده از سوی ناجا در این رابطه تنها برمبنای سلامت مردم و آرامش روحی جامعه صورت می‌گیرد.

سرهنگ مهرداد حسن‌پور، با بیان اینکه منع تردد شبانه خودرو‌ها همچنان در شهر‌های استان و بر اساس قرمز و نارنجی بودن آن‌ها برقرار خواهد بود، اظهار داشت: پلیس در گام نخست به صورت لسانی و ارشادی سعی در اعمال مقررات رانندگی دارد، اما جایی که این مساله بخواهد سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد، بدون هیچ اغماضی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گفته رئیس پلیس راهور استان قزوین، علاوه بر دوربین‌های نظارتی و هوشمند، پلیس راهور با راه‌اندازی تیم‌های ویژه، خودرو‌هایی را که برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به تردد شبانه در ساعت‌های اعلام شده (۲۲ تا ۲ بامداد) کنند، اعمال قانون خواهد کرد.

حسن پور با بیان اینکه پلیس راهور همواره سعی دارد تا در اسرع وقت به پرونده‌های ورودی به این دستگاه رسیدگی کند، تاکید کرد: در ۲ ماهه امسال یک هزار و ۲۴۴ پرونده به پلیس راهور استان قزوین ارجاع شد که تمامی پرونده‌ها با تشکیل ۲۵ جلسه و با حضور مقام قضایی به صورت ۱۰۰ درصد رسیدگی شد.

رئیس پلیس راهور استان قزوین بیان کرد: طی مدت یاد شده پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین ۱۲۷ هزار و ۶۳۵ فقره رانندگان متخلف را اعمال قانون کرده و بیشترین نوع تخلفات نیز مربوط به پارک دوبله، مورب و پارک خودرو در پیاده رو‌ها بوده است.

صدور بیش از ۲ هزار گواهینامه رانندگی در سال جاری

رئیس پلیس راهور استان قزوین با اشاره به صدور ۲ هزار و ۵۳ فقره گواهینامه رانندگی طی ۲ ماهه امسال، افزود: طی این مدت همچنین ۷۰۷ فقره گواهینامه تعویض و ۴۷۹ فقره نیز گواهینامه المثنی صادر شده است.

حسن پور یادآور شد: میزان تصادفات منجر به فوت استان در ۲ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته و در عین حال نیز میزان تصادفات خسارتی و تصادفات جرحی نیز به ترتیب ۱۷ و ۱۱ درصد افزایش داشته، اما مجروحان این حوادث با کاهش چهار درصدی نسبت به پارسال روبرو بوده است.

وی بیشترین علت تصادفات شهری استان قزوین را توجه نکردن به جلو از سوی رانندگان دانست و گفت: متاسفانه این عامل ۶۷ درصد علت تصادفات را به خود اختصاص داده که به همین منظور به رانندگان توصیه می‌شود تا هنگام رانندگی تنها و تنها به رانندگی خود توجه داشته و از هرگونه رفتار دیگر از جمله صحبت کردن با تلفن همراه و یا سرنشینان خودرو خودداری کنند.

۴۶ درصد تصادفات در آزادراه‌های استان به وقوع می‌پیوندد

رییس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه ۴۶ درصد تصادفات بین راهی در آزادراه‌ها به وقوع می‌پیوندد، افزود: این در حالی است که بیشترین زمان وقوع تصادفات در ساعات ۱۴ تا ۲۲ به ثبت رسیده و ۹۵ درصد رانندگان حوادث نیز مردان هستند.

رئیس پلیس راهور استان قزوین بیشتر وقوع تصادفات شهری را در بلوار‌ها و در بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ اعلام و خاطرنشان کرد: عابران پیاده با ۷۰ درصد و موتورسیکلت سواران با ۳۰ درصد مهم‌ترین عوامل تصادفات در استان هستند..

سرهنگ حسن پور با اشاره به دستکاری عمدی برخی رانندگان برروی پلاک‌های خودرو خود و مخدوش ساختن آن، تاکید کرد: این مساله نه به عنوان تخلف بلکه یک جرم تلقی شده و رانندگان خاطی علاوه بر پرداخت جریمه و توقیف خودرو، به حبس سه تا ۶ ماه نیز محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان قزوین اضافه کرد: در ۲ ماهه امسال ۱۸۰ وسیله نقلیه در این رابطه شناسایی و به پارکینگ منتقل و یک هزار و ۳۰۰ خودرو نیز اعمال قانون شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.