×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهدای ۱۵ هزار جلد کتاب در پویش «نذر کتاب، نذر دانایی» در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،فاطمه محمدبیگی با اشاره به اجرای پویش «نذر کتاب، نذر دانایی» در قزوین اظهار کرد: این پویش یکی از اهداف ما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای آگاهی افراد است. این پویش برای نخستین بار است که در سطح استان قزوین اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: در این راستا با توجه به محدودیت‌هایی همچون محدودیت منابع مالی که همه دستگاه‌ها با آن روبه‌رو هستند و همچنین لزوم به‌روز رسانی کتابخانه‌های عمومی به منابع، برآن شدیم منابع را از طریق اهدا و نذر کتاب تهیه کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا سعی کردیم نذورات مردمی را به سمت نذر فرهنگی و کتاب سوق دهیم. نذر کتاب حرکت ارزشمندی است چون علاوه بر اینکه نیت نذر در حال انجام است، کتاب‌های جمع‌آوری شده پس از ارزیابی و کنترل، به مناطق کمتر توسعه یافته ارسال خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، محمدبیگی با بیان اینکه خوشبختانه در این مدت همراهی و استقبال خوبی صورت گرفت، ادامه داد: ما در صدد بودیم ۲۷ شهریور روز آخر این پویش برای سازمان‌ها و ادارات باشد اما به دلیل استقبال خوب صورت گرفته، طرح یک هفته دیگر برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها تمدید شد.

وی بیان کرد: تا به این لحظه از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها حدود ۱۵ هزار جلد کتاب به این پویش اهدا شده که برآورد ریالی آن رقمی بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان است. این مقدار کتاب جمع آوری شده در بین ۶۰ کتابخانه سطح استان توزیع خواهد شد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: مردم عادی هم می‌توانند تا پایان ماه صفر در این پویش مشارکت داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.