×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگ زیربنای همه مشکلات پیوند اعضا است/ ۱۵۷ قزوینی در لیست انتظار پیوند عضو

به گزارش کافه خبر قزوین، سعید مظفری قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی اهدای عضو که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آماری که از بیمارستان امام خمینی(ره) صورت گرفته اکنون ۱۳۵ نفر در انتظار پیوند کلیه، ۱۲ نفر قلب و ۱۰ نفر در صف انتظار پیوند کبد هستند.

مدیر عامل انجمن اهداء عضو استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار نفر در استان کارت اهدای عضو دارند افزود: انتظار می‌رود که رسانه‌ها با آگاه سازی این امر خیرخواهانه را در استان ترویج داده و در زمینه فرهنگسازی کنند چرا که فرهنگ زیربنای همه مشکلات پیوند اعضا است.

به گفته او،همه مردم می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ به صورت سریع و آسان کارت اهدای عضو دریافت کنند.

این مسئول کارت اهدا عضو را به نوعی وصیت نامه فرد عنوان کرد و افزود: اعتقاد به معجزه،عدم آگاهی از تفاوت کما و مرگ مغزی،سرزنش اطرافیان، عدم اعتماد به فرایند تایید مرگ مغزی و انتظارات مالی را از جمله چالش های اهدا عضو در ایران برشمرد.

مظفری کاهش هزینه‌های بیماران نیازمند پیوند و در صف انتظار، جلوگیری از خروج ارز از کشور برای پیوند بیماران و کاهش هزینه‌های دیالیز کشور از مزایای اهدای عضو عنوان کرد.

مدیر عامل انجمن اهداء عضو استان قزوین اینکه شیوع بیماری‌هایی مانند فشار خون و دیابت از بیماری‌های رایج در ایران است اعلام کرد: احتمال اینکه فردی نیازمند پیوند عضو شود حدود 6 برابر است.

وی با بیان اینکه هر فرد مرگ مغزی می‌تواند یک تا ۸ نفر را از مرگ نجات دهد تصریح کرد : کارت اهدای عضو یکی از موثرترین ابزارهای نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در جامعه است که معمولا 95 درصد از خانواده‌ها که از تصمیم فرد اهداکننده مطلع می‌شوند به این‌ امر رضایت می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.