×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهسازی راه‌های روستایی قزوین ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/۳۰ درصد راه‌های آسفالته روستایی استان قزوین نیاز به بهسازی دارند

به گزارش کافه خبر قزوین،نشست شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین صبح شنبه با موضوع بررسی چالش‌ها و درخواست‌های این حوزه با حضور استاندار و نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین ،در این مراسم با بیان اینکه ۱۱۳ میلیارد تومان از بدهی این اداره کل به پیمانکاران باقی مانده است، گفت: با وجود این میزان بدهی، در حال حاضر ۹۹ قرارداد و ۷۲ کارگاه در سطح استان فعال است.

جواد حق لطفی افزود: اسناد خزانه ظرفیت خوبی برای تأمین این بدهی‌ها است که امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی، افزایش تخصیص اعتبارات استانی، اخذ اعتبارات از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان مدیریت بحران، افزایش اعتبار فصل حمل و نقل در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها و ابلاغ ۵۰ درصد اعتبارات به صورت امانی را از مهمترین درخواست‌ها جهت حل مشکلات مالی این اداره کل عنوان کرد.

۳۰ درصد راه‌های آسفالته روستایی استان قزوین نیاز به بهسازی دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: این استان دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه است که از این میزان پنج هزار کیلومتر راه روستایی و بقیه راه‌های شریانی اعم از آزادراه، بزرگراه و راه اصلی هستند.

این مسئول اضافه کرد: ۷۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان که عمدتاً روستاهای بیش از بیست و ۵۰ خانوار را تشکیل می‌دهند راه شوسه بوده و آسفالت آنها نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

حق لطفی ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد راه‌های آسفالت روستایی نیز به دلیل تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بارهای غیرمجاز نیاز به لکه گیری و بهسازی دارند که برای انجام آن نیز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: ارزش راه‌های ارتباطی استان قزوین ۱۰ هزار میلیارد تومان است که هزینه نگهداری و مرمت آن سالانه چهار تا ۶ درصد این رقم، یعنی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

۶۷۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی از راه‌های استان انجام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد:امسال ۶۷۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی شامل میکروسرفیسینگ، چیپ سیل و فوگ سیل در سطح راه‌های استان انجام شد که در این زمینه رتبه چهارم کشور را داشته‌ایم.

به گفته حق لطفی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه‌ها با خرید دستگاه خط کشی و آموزش نیروهای اداره کل امسال تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از را ه های استان توسط تیم‌های امانی خط کشی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: ۱۲ اکیپ راهداری به صورت مستمر در طول راه‌های حوزه استحفاظی استان در حال لکه گیری هستند.

وی گفت: در سال گذشته ۵۸ هزار تن و امسال نیز تاکنون ۵۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی و لکه گیری راه‌های استان پخش شده است.

حق لطفی با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار در راه‌های روستایی استان قزوین گفت: تعهد ابلاغی برای اجرای این طرح در راه‌های روستایی ۱۵ کیلومتر بوده است اما هم اکنون ۴۵ کیلومتر از این راه‌ها در حال اصلاح و بهسازی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به موضوع اضافه بار کامیون‌های معادن و تخریب راه‌ها به ویژه در راه‌های روستایی گفت: الزام به نصب باسکول در معادن، برخورد با حمل بار توسط معادن بدون اخذ بارنامه، تخصیص اعتبار برای ترمیم سطح راه‌ها وفق بند پنج ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور از جمله راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از حمل اضافه بار در جاده‌ها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.