×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۶۶ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال قزوین علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش کافه خبر قزوین،جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: هم استانی‌های واجد دریافت واکسن باید در سامانه ثبت‌نام کنند؛ اختصاص واکسن کرونا، فقط در صورت ثبت‌نام در سامانه امکان‌پذیر است.

منوچهر حبیبی افزود: نوبت‌دهی و اطلاع‌رسانی، بر اساس ثبت‌نام در سامانه صورت می‌گیرد، از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود در صورت دریافت پیامک یا اطلاع‌رسانی قبلی به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.

این مسئول بیان کرد: ثبت‌نام در سامانه، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر و سرعت در تزریق واکسن را بیشتر خواهد کرد لذا از هم استانی‌های واجد شرایط درخواست می‌شود حتماً در سامانه ثبت‌نام کنند چون در صورت ثبت‌نام در سامانه و تزریق واکسن گروه سنی ۶۰ سال به بالا، گروه‌های سنی پایین‌تر نیز امکان ثبت‌نام را خواهند داشت.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون روند واکسیناسیون شتاب گرفته و منظم است؛ ۱۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان فعال است و در شهر قزوین سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون وجود دارد که مرکز واکسیناسیون واقع در نمایشگاه بین‌المللی در شمال شهر با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، واکسیناسیون غرب شهر با مسئولیت سپاه در دانشگاه فرهنگیان و واکسیناسیون شرق قزوین در بیمارستان ارتش با مسئولیت ارتش فعال هستند و در جنوب شهر نیز هلال‌احمر مرکز چهارم را راه‌اندازی خواهد کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین حبیبی خبرداد : جمعیت بالای ۶۰ سال استان ۱۳۳ هزار و ۳۰۲ نفر است که تاکنون ۶۶٫۷ درصد بالای ۶۰ سال استان و ۱۲٫۳ درصد بالای ۲۸ سال استان واکسینه شده‌اند؛ تاکنون پنج نوع واکسن شامل اسپونیک، بهارات، سینوفارم، آسترازنکا و کوبرکت در استان استفاده شده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین میزان واکسن استفاده شده سینوفارم با ۷۱ درصد است، تصریح کرد: میزان استفاده از سایر واکسن‌ها نیز آسترازنکا ۱۸٫۶ درصد، اسپوتنیک هفت درصد، کوبرکت ۲٫۲ درصد و بهاران ۱٫۲ درصد بوده است.

حبیبی توضیح داد: تعداد پایگاه‌های تجمیعی در استان ۱۰ پایگاه شامل سه پایگاه در شهر قزوین، یک پایگاه در شهر تاکستان، یک پایگاه در شهر بوئین‌زهرا، یک پایگاه در شهر آبیک، ۲ پایگاه در شهرستان البرز واقع در الوند و محمدیه، ۲ پایگاه در شهرستان آوج واقع در آوج و آبگرم بوده است. تمامی پایگاه‌ها ۲ شیفته کار می‌کنند، البته هر شهرستانی با توجه به شرایط خاص خودش ساعت فعالیت پایگاه را تنظیم کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.