×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خیران قزوینی با دستان پر مهرتان دستگیر بیماران دیالیزی شوید/نذورات خود را صرف بهبود سلامتی بیماران کنید

به گزارش کافه خبر قزوین، ناهید هدایتی؛برادرم دچار بیماری کلیوی بود و ما توانایی مخارج این بیماری و هزینه زندگیمان را نداشتیم خیلی تلاش کردیم،دیگر آنقدر از دوست و آشنا پول قرض گرفته بودیم که کسی حاضر نمی شد به ما پول قرض دهد تا اینکه از طریق مسجد محل،با یک موسسه خیریه که مختص بیماران دیالیزی و کلیوی بود آشنا شدیم و همین تعامل و رفت و آمد با این موسسه خیریه سبب شد تا برادرم سلامتی خود را دوباره به دست بیاورد.

انجمن های نیکوکاری که برای بیماران خاص و دیالیزی که دارای شرایط ویژه ای هستند گام بر می دارند،سبب نجات انسان های بسیاری خواهند شد‌.

نیکوکاران با نجات بیماران مهربانی را در زمین تکثیر می کنند

فردی که تحت انجمن بیماران کلیوی است به کافه خبر قزوین می گوید:از وقتی تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی قرار گرفتم به زندگی امیدوار شدیم زیرا هستند کسانی که هر چند مرفه نباشند اما دل بزرگی دارند که به وسعت یک دنیا سخاوتمند است.

وی می افزاید: نیکوکاران با نجات بیماران مهربانی را در زمین تکثیر می کنند .

یاری بیماران و نیازمندان اقدامی “عام المنفعه” و “خیرخواهانه” است

مدیر انجمن کلیوی استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین ضمن تسلیت سوگواری سالار شهیدان امم حسین(ع) اظهار می کند: در ایام محرم یک گروه فرهنگی خیریه متوجه مشکلات یکی از بیماران دیالیزی که دانشجوی موفقی بود شد و نسبت به تامین هزینه ی پیوند کلیه وی، مساعدت و همکاری او را بر عهده گرفت.

فاطمه اشدری می افزاید: خدا را شاکریم که به واسطه ماه محرم قلب مهربان مومنین را به سمت ایثار و فداکاری بیشتر از هر زمان دیگری سوق می دهد تا با اقدام عمل نیک و خیر خواهانه و عام المنفعه بتوانند به خیل دوستداران و عاشقان ارباب رحمت و معرفت بپیوندند و به قدر استطاعت خود برای شادی دل مومنان و برای خشنودی امام حسین (ع) و خداوند متعال از جان و مال خود دریغ نورزیده و همت می کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و همدلی و مساوات بین مردم تصریح می کند: کمکها و اقدامات مومنانه در قالب تشکل های خود جوش مردمی در تمام طول تاریخ جامعه همواره وجود داشته است ضمن اینکه در پروسه بحران کرونا،شاهد ایثار،فداکاری و اقدامات سخاوتمندانه مردم مهربانی هستیم که سبب وحدت و همدلی مردم و مسئولین شده اند و پای کار آمده اند.

به گفته او، اصحاب رسانه نیز در این بحران،هم پای با مسئولین پای کار آمده اند تا شهروندان را بر رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کرده و با مساوات و همدلی دستگیر نیازمندان واقعی جامعه باشند.

نذورات خود را صرف “تجهیز لوازم بیماران کرونایی” کنید

اشدری خواستار می شود: از همه شهروندان قزوینی درخواست دارم با صرف هدایا و نذورات خود را به نیازمندان به خصوص انجمنهای خیریه ای که مختص بیماران به ویژه بیماریهای سخت و طاقت فرسا است و به حمایت و همراهی مدافعین سلامت در مراکز درمانی و بیمارستانی که به پیشگیری و درمان بیماران کرونایی می پردازند اختصاص دهند.

وی تصریح می کند: خیران و مسئولین می توانند طی بازدیدهایی که از تشکل های خیریه همچون انجمن خیریه بیماران کلیوی که بیماران دیالیزی آن در شرایط سخت، درگیر ویروس کرونا نیز هستند و مجبورند هفته‌ای سه روز برای دیالیز و زنده ماندن به مراکزبخش دیالیز مراجعه کنند یا در این شرایط وانفسای اقتصادی با کمبود دستگاه دیالیز از کیفیت دیالیز دستگاهای موجود رضایت کافی نداشته باشند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی استان یاد آور می شود: هر دستگاه به علت تحریم واردات دستگاه دیالیز ، بالغ بر ۲۴۰ میلیون تومان علی الرغم شعار سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل که در قالب چهار چوب پروتکل‌های بهداشت جهانی سازمان ملل حق ندارد در خصوص دارو و درمان و تجهیزات درمانی حیاتی هیچ ملتی را تحریم کند متاسفانه تحریم کرده است و بایستی سازمان حقوق بشر به لحاظ این حرکت غیر انسانی زیر سوال برود؟

آمار بیماران دیالیزی با شتاب بیشتری رو به افزایش است

وی توضیح می دهد: متاسفانه آمار بیماران دیالیزی با افزایش رو به شتاب است،علاوه بر اینکه وزارت بهداشت با همیاری انجمن‌ها و مردم بایستی نسبت به اقدامات پیشگیرانه راهکار نشان دهد ضمن اینکه پیوند کلیه از مرگ مغزی و یا زنده به زنده که “بالغ بر ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال هزینه در بر دارد” نیاز به کمکهای مردمی و خیرین دارد.

اشدری تصریح می کند: با اختصاص بخشی از کمکهای خیرین از لحاظ اینکه بتوانیم نسبت به ایجاد فضای مناسب و بهداشتی در محل زندگی ( خانه) برای دیالیز صفاقی که بیمار بتواند بدون مراجعه به بخش دیالیز ،خودش را به آسانی دیالیز کند از هزینه‌های هنگفت که به دولت هم تحمیل می‌شود بکاهد.

مدیر انجمن کلیوی استان با بیان اینکه در عین حال در هنگام سفر یا کار و در اوقات متفرقه محدودیتی برای دیالیز وجود نخواهد داشت می افزاید: از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیمار دوره آموزشی دیالیز صفاقی را طی می کند و قطعاً باکمک خیرین و فرهنگ‌سازی نسبت به دیالیز صفاقی و تشویق و استقبال بیماران ، قزوین میتواند به عنوان پایلوت دیالیز صفاقی کشور گامهای موثری بردارد .

به گزارش کافه خبر قزوین،اکنون که ماه محرم با بحران ویروس کرونا متقارن شده است شایسته تر است تا شهروندان و خیران قزوینی نذورات خود را با هر توان و شرایط مالی در راستای “بهبود سلامتیهمنوعان خود هزینه کنند تا نجات بخش زندگی سایر انسان ها باشند.

ا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.