×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تابلوهایی که از قیمت مرغ ارزان ترند!

به گزارش کافه خبر قزوین،ناجی نصر، هنرمند ۴۴ ساله فلسطینی که از نوعی معلولیت حرکتی هم رنج می‌برد در گفت‌وگویی با الجزیره از سختی‌های زندگی هنرمندان در شرایط رکود اقتصادی صحبت کرده و گفته است که برای تامین مخارج خانواده پنج نفره‌اش تابلوهای هنری‌اش را به قیمت هایی بسیار نازل در شبکه‌های اجتماعی به فروش گذاشته اما باز هم در فروش آن‌ها اقبالی نداشته است چون مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید یک تابلو هنری، مایحتاج غذایی خود را تامین کنند.

نصر با بهره گیری از هنرش هم مخارج خانواده اش را تامین می‌کند و هم زندگی فلسطینیان در سایه اشغال را ترسیم می‌کند. این هنرمند فلسطینی هنرش را نوعی یادبود برای شهدا و اسرای فلسطینی هم می‌داند.

او می‌گوید از کودکی به نقاشی علاقه مند بوده است و زمانی که در دانشگاه اسلامی غزه آموزش نجاری می دیده، به استعدادش در نقاشی پی برده و فهمیده که در نقاشی روی چوب استعداد قابل توجهی دارد که مربیانش را شگفت زده می‌کند.

او از آن زمان تا کنون نزدیک به چهار هزار تابلو رسم کرده که موضوع اغلب آن‌ها مبارزه ملی مردم فلسطین بوده است.

ناجی نصر تاکید می‌کند که با وجود پایین آوردن قیمت تابلوهایش به خاطر شرایط نامطلوب اقتصادی، از اینکه در حفظ و انتقال میراث هنری غزه سهمی دارد و آثار هنری‌اش توسط مسافران و یا سفارش اینترنتی از کشوری به کشور دیگر رفته، شادمان است.

قبل از شیوع بیماری کرونا ناجی نصر غرفه کوچکی در یکی از معروفترین هتل‌های شهر غزه داشت و مسافران خارجی و مقام های دولتی از آثارش دیدن می‌کردند اما کرونا او را هم مثل خیلی‌های دیگر در جهان مجبور به جمع کردن غرفه و روی آوردن به فروش اینترنتی کرد.

هنرمند فلسطینی از غرفه‌اش به عنوان محلی برای ترسیم تابلوهای هنری‌اش نیز استفاده می‌کرد زیرا خانه ۶۰ متری ساده اش فضای لازم را برای این کار ندارد. او می‌گوید قبل از آمدن کرونا ساعت‌ها در غرفه‌اش مشغول کشیدن تابلوها و توضیح آثارش به علاقه‌مندان بوده است.

به گفته این هنرمند برخی آثار را پیش تکمیل شدن خریداری می کردند و برخی به او سفارش شخصی برای طراحی و رسم روی چوب می‌دادند.

طراحی مسجد الاقصی که در عکس پایین دیده می‌شود، یکی از طراحی های پر فروش ناجی نصر است و خودش می‌گوید تعداد دفعات ترسیم این طرح آنقدر زیاد بوده که شمارش آن دیگر برایش ممکن نیست.

همچنین ناجی نصر مانند دیگر فلسطینیان در غزه از فشار اشغال و محاصره رژیم صهیونیستی رنج برده و هنرش نیز لطمه خورده است. او می‌گوید محاصره غزه او و همشهریانش را از حقوق طبیعی‌شان محروم کرده است.

هنرمند فلسطینی در ادامه صحبت‌هایش به الجزیره گفته است که رژیم صهیونیستی از ورود ابزار لازم برای هنرمندان به شهر جلوگیری می‌کند و او به ناچار در این زمینه دست به خلاقیت و ابداع زده و از دیگر ابزار بهره جسته است؛ همچنین قیمت زیاد چوب باعث شده تا ناجی نصر گاهی روی کارتن نقاشی بکشد.

یکی دیگر از مشکلات این هنرمند فلسطینی و دیگر ساکنان غزه قطع شدن برق در ساعات زیادی از شبانه روز است. به طوری که با طرح توزیع اضطراری برق هشت ساعت از روز از برق بهره مند بوده و هشت ساعت از آن بی بهره‌اند؛ این در حالی است که در مواقع اضطراری ممکن است ساعت‌های قطع برق افزایش پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.