×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکستان نارنجی در وضعیت هشدار قرار دارد

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به وضعیت استان قزوین، تصریح کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان پایدار نیست و شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند، در حال حاضر وضعیت این ویروس در شهرهای آبیک، آوج و البرز سفید، در شهرهای قزوین و بوئین‌زهرا زرد و در شهرستان تاکستان متمایل به قرمز است.

منوچهر حبیبی افزود: وضعیت شهرستان تاکستان نارنجی است، با توجه به فصل کشت و برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان، شهروندان این شهر باید بیش از سایر نقاط به رعایت مسائل بهداشتی جهت مقابله با این ویروس اقدام کنند.

بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در قزوین بیان کرد: شرایط شیوع کرونا در سطح استان به‌هیچ‌عنوان قابل‌اطمینان نبوده و هرلحظه ممکن است با تغییر وضعیت شیوع این بیماری روبه‌رو شویم بنابراین ضروری است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا جدی گرفته شود.

وی تأکید کرد: مراکزی مانند بازار و وسایل حمل‌ونقل عمومی که به نحوی با مسائل درآمدی و معیشتی مردم در ارتباط هستند، در معرض خطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند، از مردم می‌خواهیم تا کرونا را به‌عنوان یک ویروس مهلک و خطرناک جدی بگیرند و از ترددهای بی‌مورد در برخی مراکز ازجمله بازار خودداری و فروشندگان نیز نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

حبیبی بیان کرد: استفاده از ماسک به‌عنوان ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار پیشگیری به مردم توصیه می‌شود و درعین‌حال نیز از شهروندان درخواست داریم تا از تردد در فضاهای دربسته و تجمعات بیش از سه نفر خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل‌ونقل از رانندگان تاکسی خواسته‌شده تا بیش از سه مسافر سوار نکنند و اتوبوس‌های درون‌شهری تنها از ظرفیت ۵۰ درصدی خود نسبت به‌ جابه‌جایی مسافران اقدام کنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: بسیاری از پزشکان، پرستاران و اعضای کادر اداری مراکز درمانی استان ۱۵۰ روز است که کمترین فرصت استراحت و حتی دیدوبازدید از نزدیکان خود را داشته‌اند و به همین خاطر با ندانم کاری‌های خود نباید آن‌ها را خسته کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند،  اگر شرایط به سمتی پیش برود که سلامت مردم به خطر بیفتد، تصمیم‌های جدی‌تر گرفته می‌شود و برخی محدودیت‌هایی را اجرایی خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.