×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تا پایان سال 319 خانواده دارای ۲ معلول صاحبخانه می شوند/ایجاد اشتغال پایداربرای 468 معلول در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری امروز که به “صورت مجازی” برگزار شد اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۸ هزار معلول جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا و بیماران روان در استان قزوین شناسایی شده اند که از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

علیرضا وارثی با بیان اینکه استراتژی سازمان بهزیستی در سال جاری توسعه خدمات توانبخشی و توانمندسازی با نگاه به شعار سال و اشتغال است افزود: سال گذشته بیش از ۶۰۰ نفر اشتغال پایدار فراهم آمد ضمن اینکه افراد معلولی که به سازمان مراجعه می کردند ،از طریق تسهیلات بانکی و معرفی به کارفرما برای آنها شغل ایجاد شده است.

به گفته این مسئول؛ تعهد اشتغال این سازمان در سال جاری ۷۱۰ مورد است که بناست به این تعهد برسد و تاکنون۴۶۸ مورد از طریق تسهیلات بانکی و معرفی به کارفرماها امکان اشتغال پایدار آن فراهم شده است و بقیه هم در دست پیگیری است.

وارثی با اشاره به طرح‌های پیشگیری از معلولیت، تصریح کرد: در پیشگیری از تنبلی چشم تا به امروز ۳۰ هزار کودک معاینه و ۲هزار کودک مشکوک شناسایی شده اند که مراحل درمانی آنها نیز طی خواهد شد و در مرحله دوم غربالگری اگر نیاز به خدمات درمانی باشد اقدامات موثر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که توسط بهزیستی صورت می‌گیرد آگاه‌سازی افراد ۱۵ تا ۴۵ سال نسبت به پیشگیری از معلولیت‌ها است افزود: جامعه هدف این آموزش‌ها اغلب افراد در معرض ازدواج و دانش‌آموزان هستند، به‌طوری‌که سال گذشته این طرح برای ۴۵۰۰ دانش‌آموز اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در حوزه ژنتیک سازمان بهزیستی به صورت جدی وارد شده است ادامه داد: برای پیشگیری از ازدواج هایی که منجر به معلولیت می شود شرایط آزمایش به وجود آمده است به طوری که، برای پیشگیری از تولد نوزاد معلول آزمایش ژنتیک با هزینه‌های بسیار پایین و گاهی رایگان برای افراد انجام می‌شود ضمن اینکه تاکنون هزار آزمایش ژنتیک انجام گرفته وبا فعالیت 6 مرکز ژنتیک در حال حاضر،هزار مورد مشاوره ژنتیک برای بار اول انجام گرفته است.

به گفته وی،در حوزه غربالگری شنوایی نیز در نیمه اول سال جاری ۴۰۰۰ نوزاد در پنج بیمارستان پس از تولد غربال شده اند که از این تعداد ۳۰ نوزاد مشکوک به ناشنوایی و کم شنوایی شناسایی شده اند.

وارثی با بیان اینکه الویت سازمان، در واگذاری خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر است اعلام کرد: در سال جاری متعهدیم که ۶۲۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار کنیم که تا به امروز ۳۰۱ واحد آن داده شده و تا پایان سال نیز ۳۱۹ واحد دیگر نیز تقدیم خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: در سال جاری تعهد داریم ۶۲۰ واحد مسکونی به خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر تقدیم کنیم که در نیمه نخست ۳۰۱ واحد تقدیم شده و ۳۱۹ واحد دیگر تا پایان سال واگذار می شود.

به گفته او، در حال حاضر ۶۰۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر فاقد مسکن هستند که سازمان به دنبال تامین آن است به همین منظور، تأمین ۲ هزار مسکن ویژه افراد محروم با مشارکت بنیاد مسکن اقداماتی نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به “پازل همدلی ” خبر داد: به‌منظور تأمین وسایل آموزشی و لوازم‌تحریر در طرح پازل همدلی با ارزش ۱۳۳ میلیون تومان خریداری و در بین جامعه هدف بهزیستی توزیع می‌شوددر این بین، ۶۰ فقره جهیزیه برای جامعه هدف بهزیستی توزیع شده که ۴۰ درصد آن به معلولین اختصاص یافته است.

به گفته این مسئول، در سال جاری ۵۸ میلیارد ریال توسط خیرین به سازمان بهزیستی کمک شده است که ۲۰ میلیارد آن به بخش دولتی و بقیه به بخش خصوصی واگذار شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.