×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تحویل گرمابه تاریخی تنکابنی قزوین به سرمایه‌گذار بخش خصوصی

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین با اعلام این خبرافزود: گرمابه تاریخی تنکابنی سال ۹۸ با تشریفات از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور با هدف نجات‌بخشی، احیاء و بهره‌برداری بهینه با کاربری جدید و مناسب به شرکت “تدبیر سلامت پارسه” واگذار شد.

علیرضا خزائلی اظهار کرد: پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری، این بنای تاریخی با حضور نمایندگان صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین به نماینده سرمایه‌گذار تحویل داده شد.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذار پس از تهیه طرح مطالعاتی مرمت در بازه زمانی سه ماهه و تایید آن توسط تیم نظارت متشکل از کارشناسان صندوق احیاء و ناظر فنی استان اقدام به تجهیز و مرمت بنا و در نهایت بهره‌برداری از آن با کاربری گردشگری طی یکسال آینده خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با بیان اینکه خانه تاریخی یزدی و خانه تاریخی بهروزی نیز در حال طی مراحل قانونی برای تحویل به سرمایه‌گذار هستند،یادآورشد:واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با هدف حفاظت و بهره‌برداری بهینه و ادامه حیات آنها با کاربری مناسب با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی–فرهنگی کشور در حال انجام است که پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی می‌تواند علاوه بر کسب درآمد اقتصادی مالکان زمینه‌ساز رونق گردشگری و افزایش اشتغال‌زایی باشد.

گفتنی است،گرمابه تاریخی تنکابنی واقع در بافت تاریخی قزوین  با مساحت ۶۶۰ متر مربع از بناهای ارزشمند مربوط به دوره قاجار بوده و در ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ۷۸۶۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.