×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تزریق واکسن آسترازنکا در استان قزوین، عارضه جدی نداشته است

به گزارش کافه خبر قزوین،رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا ششم اردیبهشت، بالغ بر شش هزار دوز واکسن آسترازنکا به گروه‌های هدف، تزریق شده که تا کنون هیچ عارضه جدی برای آنان نداشته است.

پیمان نامدار از مردم خواست به شایعات مطرح شده درباره این واکسن در فضای مجازی توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه این واکسن در بسیاری از کشور‌های اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا تزریق می‌شود، تصریح کرد: اعلام عارضه جدی برای چهار نفر در یک میلیون نفر به خاطر همین موضوع است که این کشورها، بطور دقیق، عوارض را گزارش کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: قیمت مناسب و دمای نگهداری دو تا هشت درجه سانتیگراد از مزایای واکسن آسترازنکا است که باعث انتخاب آن در این کشور‌ها شده است.

نامدار افزود: در تمامی واکسن ها، عارضه‌هایی مانند بدن درد یا تب مختصر، در برخی افراد مشاهده شده که از نظر استاندارد‌های پزشکی، پذیرفته شده است.

وی موضوع لزوم مصرف آسپرین، قبل از تزریق این واکسن را بی اساس دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تاکنون هیچ واکسنی در هیچ نقطه‌ای از دنیا، ایمنی ۱۰۰ درصدی در مقابل ویروس کرونا ایجاد نکرده است؛ اظهار کرد: تزریق واکسن، نه برای جلوگیری کامل از ابتلا به ویروس، که برای جلوگیری از مرگ و میر و جهش ویروس انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این مبنا، هر فردی که واکسن را تزریق می‌کند؛ همچنان باید برای حفظ جان خود و دیگران، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کند که سرلوحه آن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و نرفتن به مکان‌های شلوغ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.