×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تهدید کرونا، فرصتی برای توسعه زیر ساخت های بهداشتی و آموزشی است

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در نشست هم‌اندیشی در خصوص نحوه نظارت‌ها و اقدامات مرتبط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: همه‌گیری ویروس کرونا پدیده‌ای جهانی بوده که تمام جوامع و حکومت‌ها را غافلگیر کرده و با چالش‌های بزرگ رو به رو ساخته است.

محمد قاسمی افزود: شیوع و همه‌گیری این ویروس، بشر را با این واقعیت مواجه کرد، که زندگی و امنیت آنها می‌تواند با یک ویروس ناپیدا در خطر جدی قرار بگیرد و پیامدها و آثار روحی و روانی آن در عرصه‌های مختلف تا مدت‌ها مشخص نباشد.

این مقام قضایی بیان کرد: کشورهای مختلف جهان از جمله کشور ما برای مقابله با بحران کرونا هزینه‌های هنگفت اقتصادی را متحمل شده‌اند و قطعاً درس‌هایی که پس از پایان کرونا خواهیم گرفت، بسیار ارزشمند خواهد بود.


قاسمی با بیان اینکه مقابله با کرونا نیازمند مشارکت عمومی است، تاکید کرد: مهم‌ترین راهکار برای مقابله و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، قطع زنجیره انسانی، رعایت بهداشت فردی و عمومی و حفظ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و تداوم مقابله با این ویروس و میزان موفقیت مجموعه بهداشت و درمان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان مردم بستگی دارد.

به گفته وی،با اینکه روزانه شاهد از دست دادن صدها نفر از هموطنان هستیم، اما باورش سخت است که هنوز عده‌ای این موضوع را جدی نگرفته‌اند و برای آنها درس عبرت نمی‌شود.

وی یادآور شد: متولی اصلی مقابله با ویروس کرونا، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در استان‌ها است، اما در این بحران ایجاد شده، بدون مشارکت و همراهی جامعه، شرایط حادتر خواهد شد و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر  پزشکی و درمان به بار نخواهد نشست و فرد فرد جامعه تا ریشه کن شدن این ویروس، باید سهم اجتماعی خود را به درستی ایفا کنند.

قاسمی تصریح کرد: بهداشت و سلامت عمومی از مصادیق بارز حقوق عامه است و دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه و تحقق اصل پیشگیری نسبت به این حوزه حساسیت ویژه‌ای دارد و در این شرایط حساس، قطعاً این حساسیت‌ها دوچندان خواهد بود.

این مقام مسوول اعلام داشت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و محدودیت‌های اعلامی در حوزه‌های مختلف برای همه الزام‌آور است و باید در تمامی شهرستان‌ها با قوت اجرا شود.

قاسمی گفت:رعایت نکردن این مصوبات از مصادیق تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی است و در قانون جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین گردیده است و بدون شک دستگاه قضایی با ناقضان و متخلفان این حوزه بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

وی همچنین گفت: دستگاه‌های مختلفی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، سازمان صمت و اتاق اصناف در حوزه نظارت و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا فعالیت دارند و انتظار این است، در صورت مشاهده تخلف و نقض مصوبات در تمامی بخش‌ها از جمله اشخاص، اصناف، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی سریعاً متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

قاسمی گفت: در محاکم مختلف قضایی استان شعب ویژه رسیدگی تعیین شده است و پرونده‌های مطروحه در این حوزه به سرعت رسیدگی خواهد شد تا برخورد سریع و به موقع با متخلفان جنبه بازدارندگی داشته باشد.

این مسوول قضایی گفت: این کار، اقدامی پیشگیرانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا خواهد بود و تاکنون نیز چندین پرونده در دستگاه قضایی استان تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: این آمادگی در دادستانی استان وجود دارد تا همانند گذشته و در این شرایط حساس، کمک کار سایر دستگاه‌های نظارتی باشد تا اقدامات قانونی آنها با قوت بیشتر اجرایی شود.

وی افزود: امیدواریم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشت فردی و عمومی، اجرا و اعمال محدودیت‌های اعلامی، برخورد با متخلفان و مشارکت و همراهی همگانی شاهد کاهش همه‌گیری ویروس کرونا باشیم تا شرایط عادی زندگی به جامعه بازگردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.