×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حال سینما خوب نیست/مدیران و مسئولان هنرمندان را حمایت کنند

به گزارش کافه خبر قزوین،مهدی امینی خواه» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۰ مرداد ماه ۱۳۵۳ شمیران تهران و فارغ التحصیل رشته نمایش است.

امینی‌خواه ابتدا در عرصه تئاتر به فعالیت پرداخت. این هنرمند فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 1376 با فلم «تابلویی برای عشق» آغاز کرد.

یکی از نقش های ماندگار او بازی در سریال تلویزیونی «مهمانی از بهشت» در ماه رمضان ۱۳۷۹ به کارگردانی «عبداله باکیده» در نقش جوانی به نام “حمید نیکخواه” است‌.

از مهم‌ترین آثار «مهدی امینی‌خواه» می‌توان به بازیگری در سریال های «پنجره» و «هویت» و فلم «شاخه گلی» برای عروس اشاره کرد.

سریال های «کژدم 33»، «در قصه های زندگی می کنند» و «خط شکن» پیش تر با بازی امینی خواه از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: چند وقتی است که تولیدات کم شده است. تقریبا می توان گفت به یک پنجم از تولیدات در سال های گذشته رسیده ایم. به دلیل اینکه حجم تولیدات پایین آمده است هنرمندان را کمتر در قاب تلویزیون و یا روی پرده سینما می بینیم. سینمای ما از بهترین های آسیا است.

جوایز و تندیس های بین المللی فراوانی از خرس نقره ای و نخل طلا گرفته تا اسکار را دریافت کرده ایم. اگر بتوانیم از سینما حمایت کنیم در جهان حرف بسیار برای گفتن داریم.

امینی خواه با بیان اینکه من بازیگری را از نقطه صفر شروع کرده ام افزود: با پارتی و پول وارد سینما نشده ام. کارم را از تئاتر شروع کردم و به دانشگاه رفتم. از تئاتر به تلویزیون و بعد به سینما دعوت شدم. راه بسیار سختی را پشت سر گذاشتم چون هیچ آشنا یا پشتوانه ای نداشتم. سینما و تلویزیون شغل پر زرق و برقی است. به همین دلیل یک سری از افراد ممکن است با پارتی و یا پول وارد این عرصه شوند اما مهم تر از هر چیزی ماندگاری است. هر کسی ممکن است از هر طریقی وارد این عرصه شود اما اگر تخصص و دانش نداشته باشد ماندگار نخواهد شد.

این بازیگر عنوان کرد: ما در ایران ژانرهای مختلفی از جمله: اکشن، کمدی، تراژدی و دفاع مقدس داریم. خیلی از کارگردان ها هستند که فقط در یک ژانر کار می کنند. یک عده دیگر هم هستند که ژانرهای مختلف را تجربه می کنند.

یک زمانی فقط نقش مثبت بازی می کردم اما برای این که از کلیشه ای شدن دوری کنم سعی کردم نقش های منفی و یا خاکستری را نیز بازی کنم.

روابط در سینما و تلویزیون بر روی انتخاب عوامل در پروژه ها بی تاثیر نیست

وی توضیح داد: روابط در سینما و تلویزیون بر روی انتخاب عوامل در پروژه ها بی تاثیر نیست. از هنرمندان حمایت نمی شود. کسی که یک سرمایه فرهنگی برای کشور است باید مورد حمایت قرار بگیرد. اگر به من هم 2 سال پیشنهاد هیچ پروژه ای ندهند دلم می گیرد. چون برای این که به اینجا برسم زحمت کشیده ام. اما اگر این اتفاق برای من رخ دهد هرگز با کسی  تماس نمیگیرم که اگر پروژه ای در دست دارید لطفا من را دعوت کنید. غرورم این اجازه را به من نمی دهد.

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به هنرمندانی که به شبکه جم پیوستند بیان کرد: این ها هنرمند هستند و در صنعت فیلم سازی فعالیت می کنند. تنها از یک شبکه به شبکه  دیگری رفته اند و در آنجا مشغول کار شدند، پس اگر برگشته اند نباید با آنها با ناملایمتی رفتار کرد.

هنرمند کشورمان تصریح کرد: تله فیلم بخشی از فیلم سازی با بودجه ای محدود است. اما باید سعی کنیم کمبود بودجه کیفیت فیلم را پایین نیاورد. باید تلاش کنیم بهترین کیفیت را ارائه دهیم. مدیران و مسئولان هنگام گرفتن مجوز ساخت و بعد از آن پروانه نمایش و همچنین تامین بوجه فیلم ها هنرمندان را حمایت کنند.

فیلم “نگاه آخر” در مرحله تولید

به گفته امینی خواه،حال سینما خیلی خوب نیست در حال حاضر مردم از سینما حمایت می کنند ولی اگر مردم سینما را تنها بگذارند این صنعت از بین خواهد رفت.

وی خبر داد: سال ۹۸ در فیلم “شصت و شش” و در حال حاضر هم در پایان فیلمبرداری فیلم “افسانه” و “تراژدی آخر ” است.

این هنرمند بیان کرد: با توجه به ویروس کرونا خیلی از مشاغل از جمله صنعت سینما به حالت تعلیق در آمده است و یا سبب بیکاری شده است.باید امیدوار بود تا این ویروس هر چه سریعتر از کشور خارج شود.تا زندگی همه آدمها و سینماگران به حالت عادی بازگردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.