×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی مرکز اشتغالزایی ویژه معتادان بهبود یافته در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در” کمیته اشتغال معتادان بهبود یافته” اظهار کرد: پاکی از اعتیاد به عنوان سرمایه ای مهم و دستاوردی مطلوب هنگامی اثربخش است که معتاد دوباره مجال بازگشت به چرخه اعتیاد را پیدا نکند و اشتغال نقش محوری را در تکمیل این فرآیند دارد.

وی افزود: آموزش و توانمندسازی برای ایجاد فرصت شغلی معتاد بهبودیافته سرمایه محسوب می شود و ضروری است که تصمیم سازان و کارفرمایان فعال در بخش های مختلف جامعه با توجه به این مهم این شرایط را فراهم کنند در این خصوص می توان از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه ای، صنعت معدن تجارت ، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاهه ای مرتبط استفاده کرد.

این مسئول عنوان کرد: در مقوله معتادان بهبود یافته با افرادی مواجه هستیم که بسیاری از آنها  حمایت خانواده و شغل خود را از دست داده اند، پذیرش مجدد و بازگشت آنها به خانواده  از عهده آنان به تنهایی بر نمی آید  و می طلبد که برنامه منسجمی در این زمینه برای این قشر تعریف و اجرایی شود.

بیدخام اعتیاد  را از جمله آسیب های پیچیده و چند وجهی برشمرد و افزود: اعتیاد می تواند زنجیره ای از معضلات و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد و توجه به وضعیت بهبود یافتگان پس از خروج از اعتیاد بسیار اهمیت دارد و در این خصوص صرف هزینه برای ایجاد فرصت شغلی معتاد بهبود یافته سرمایه گذاری تلقی می شود .

وی یادآور شد: استقرار مربیان فنی و حرفه ای در کمپ های ترک اعتیاد و آموزش های لازم به معتادان بهبود یافته پس از استعداد یابی و توجه به توانایی و علاقه آنها نقش موثری در افزایش خودباوری در این اقشار دارد که می تواند آینده روشنی را برای آنها رقم بزند .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: اشتغال بهترین راه پیشگیری  از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است و اگر بتوان برای ‏معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آنها، ‏کار و شغل مناسبی  ایجاد کرد نه‌ تنها از بازگشت مجدد آنان ‏پیشگیری می‌ شود، بلکه زمینه توانمندسازی و پذیرش از سوی خانواده و جامعه ‏هم فراهم می‌ شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.