×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسانه‌ها برای افشاگری مفاسد بر اساس واقعیت عمل کنند

به گزارش کافه خبر قزوین به نقل از خبرگزاری ایلنا،رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست تبیین اهمیت افشاگری(سوت زنی) در سند تحول قوه قضائیه ویژه رسانه و سمن‌ها، در خصوص حمایت از سوت زنان فساد، اظهار کرد: مبارزه با فساد همان امر به معروف و نهی از منکر بوده و سعی ما بر حمایت از این عزیزان است و دستگاه قضا تاکنون علیه کسی برای افشاگری اقدام قضایی نکرده است مگر اینکه شاکی خصوصی داشته باشد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی بیان کرد: مبارزه با فساد باید در قالب قانون باشد که خیلی مهم است و باید مبارزه با فساد مستند و مستدل باشد تا در صورت ارجاع به دستگاه قضایی بتوان از آن حمایت قانونی را داشت.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه رسانه‌ها در قضیه هفت سنگان از جانب ما اعلام کردند که تغییر کاربری نشده است، افزود: این درحالی است که رسیدگی در دستگاه قضا حساب و کتاب دارد و الان رای بدوی صادر شده و اتهام تغییر کاربری بوده و احراز زمین خواری به قاضی مربوط است.

وی اضافه کرد: ما پیشنهاد کردیم این پرونده برای رسیدگی بهتر و اینکه شایبه‌ای نباشد به تهران ارسال شود و الان هم حرف ما این است که در پرونده هفت سنگان و نیاوران باید منتظر باشیم تا رای قوه قضاییه صادر شود.

قدرتی با بیان اینکه ما به دستگاه قضا اعتماد داریم چون امروز علمدار مبارزه با فساد است، گفت: دستگاه قضا برای مبارزه با فساد به صورت جدی ورود کرده و یقه افراد بسیاری را گرفته است و مدیران باید پاسخگو باشند و این موضوع دشمنان انقلاب را نگران کرده است.

رئیس کل دادگستری استان یادآور شد: ریاست قوه قضاییه برای سوت زنی رسانه‌ها بزرگترین توجه را داشته و قاضی ویژه برای پرونده هفت سنگان تعیین کرده اند درحالیکه برای پرونده‌های بزرگتر، قاضی ویژه تعیین نشده است.

به گفته وی، دستگاه قضا اگر در زمینه حقوق عامه ورود کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود ولی متاسفانه ما خوب از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی در محلات برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کشف جرایم، ادامه داد: هرکجا از ظرفیت حضور مردم درست استفاده شده است رو به جلو حرکت کرده ایم و هرکجا خوب استفاده نشده، بحث جرایم و آسیب‌های اجتماعی را بیشتر شاهد بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: در این راستا جلسات مختلفی با سازمان‌های مختلف فرهنگی برگزار کرده ایم که اعتبارات خوبی هم دارند ولی همه کارهای آنها موازی کاری، جلسه محور و بیشتر آماری بوده است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه حقیقتا از روحانیت کمتر به شکل سازمان یافته در این زمینه استفاده شده است، افزود: بسیاری از طلبه‌ها بدون هیچ چشمداتی کار می‌کنند و این ضعف است که در گام دوم باید از این ظرفیت بیشتر بهره ببریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.