×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زنگ آغاز محدودیت‌های کرونایی در استان قزوین به صدا درآمد

به گزارش کافه خبر قزوین،جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: بر اساس طرح جامع ممنوعیت‌ها ورود خودرو‌ها با پلاک‌های غیربومی به شهر‌های استان ممنوع است و برای شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونا ۵۰۰ هزار و شهر‌های قرمز یک میلیون تومان جریمه ثبت خواهد شد.

منوچهر حبیبی افزود: خروج پلاک‌های بومی در شهر‌های قرمز نیز به همین شکل، جریمه خواهد داشت، ضمن اینکه پلیس حضور فعالی دارد و دوربین‌ها هم کنترل لازم را خواهند کرد.

نحوه فعالیت واحد‌های تولید و مدارس

وی بیان کرد: از آنجا که فعالیت واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان محدود نشده است، افرادی که نیاز به تردد دارند، فهرست آن‌ها بنا به تشخیص فرمانداران در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا امکان تردد آن‌ها میسر شود.

حبیبی اضافه کرد: فعالیت دانشگاه‌ها و مدارس کماکان غیرحضوری و مجازی است و در مناطق قرمز استان نیز می‌توانند از منزل به صورت سیستمی آموزش‌ها را پیگیری کنند.

به گفته این مسئول، نماز جمعه، مراسم مذهبی و آیینی و مساجد در این دو هفته تعطیل است و هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

نحوه حضور کارکنان ادارات

وی با اشاره به نحوه حضور کارکنان در ادارات، افزود: شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند با یک سوم کارکنان، وضعیت نارنجی با یک دوم و شهرستان‌های وضعیت زرد با دو سوم نیرو‌ها در محل کار حضور می‌یابند و با این تفسیر باید وضعیت ۶ شهرستان استان با مدیریت فرمانداران تعریف شود.

حبیبی توضیح داد: مشاغل و دستگاه‌های ضروری مثل انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی و هلال احمر از بحث محدودیت فعالیت کارکنان مستثنی هستند و دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری و تامین اجتماعی از جمله دستگاه‌هایی هستند که نه تنها باید با ۱۰۰ درصد نیرو‌ها فعالیت کنند بلکه باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هم برای مقابله با کرونا استفاه نمایند.

وی بیان کرد: جلسات اداری و تجمعات در شهرستان‌های قرمز بیش از ۱۵ نفر، در شهرستان‌های نارنجی بیش از ۲۰ نفر و در شهرستان‌های زرد بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

کدام شهر‌های استان قرمز هستند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: از ۶ شهرستان استان، پنج شهرستان قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بویین زهرا قرمز هستند و شهرستان آوج در وضعیت زرد قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: این پنج شهرستان متناسب با وضعیت خود اعمال محدودیت می‌شوند و به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل اجازه فعالیت نخواهند داشت از سوی دیگر، در این طرح، مشاغل گروه یک، حدود ۲۲ رده را شامل می‌شود که نیازمندی‌های اولیه شهروندان را تأمین خواهند کرد و مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد.

اجرای غربالگری محله محور از امروز

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کرد: طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی با محوریت سپاه و هماهنگی فرمانداران با مدیریت کامل پزشک، پرستار و بهورز از روز شنبه آغاز می‌شود و تاثیرات خود را در محلات مختلف خواهد گذاشت.

کنترل ورود و خروج خودرو‌ها و تعیین مکان‌هایی برای قرنطینه

معاون استاندار ادامه داد: نیروی انتظامی هماهنگی لازم را خواهد داشت تا موانع فیزیکی تردد در شهر‌ها ایجاد و ورود و خروج‌ها کنترل شود، همچنین باید برای هر شهر و شهرستان، کمربندی ایجاد کرد تا افراد در صورت ضرورت بدون ورود به شهر‌ها از آن‌ها عبور کنند.

به گفته حبیبی، بنا است از ظرفیت میهمان خانه‌ها برای مکان‌های قرنطینه افراد استفاده کنیم که با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.