×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زکات جریمه نیست بلکه موهبت الهی است

امام جمعه قزوین در دیدار کشاورزان، گندم کاران و مسئولان منطقه کوهین در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: یکی از مسیرهای بندگی ما پرداخت زکات محصولات کشاورزی خودمان است که زمینه شکرگزاری نعمات الهی را فراهم می‌کند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه باید بدانیم زکات جریمه نیست بلکه موهبت الهی است، ابراز کرد: متاسفانه ما در برابر انجام وظیفه دینی خود کوتاهی کرده ایم و مردم ما از اهمیت والای زکات و ضرورت پرداخت آن اطلاعات کافی ندارند. بحث زکات را باید جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم که هرکس مال خود را در راه خدا انفاق کند این انفاق مثل دانه‌ای می‌ماند که هفت خوشه از آن رشد می‌کند و هر خوشه دارای ۱۰۰ دانه است، یعنی با کاشتن یک دانه ۷۰۰ برابر برداشت می‌کنید. آیا ما به این سخنان قرآن اعتقاد داریم و عمل می‌کنیم یا هنوز شک داریم؟

به گفته وی، اگر ما صادقانه باور داریم که خدای متعال مالی را که انفاق کرده ایم ۷۰۰ برابر به خودمان برمی‌گرداند، حتما با اشتیاق بیشتری به سمت پرداخت انفاق و زکات و خمس قدم برمی‌داریم.

عابدینی اضافه کرد:  اگر اهل پرداخت خمس و زکات نباشیم و یک دکمه لباس ما از پول خمس و زکات خریداری شده باشد، نمازمان صحیح نیست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در زندگی، یک مال داریم و یک رزق که این دو مورد باهم متفاوت است، خدای متعال همیشه درباره مسائل مالی که صحبت می‌کند سخن از رزق به میان می‌آورد، ممکن است ما مال زیادی داشته باشیم اما از رزق محروم باشیم. ممکن است مال زیادی نداشته باشیم اما خداوند به ما رزق داده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ادامه داد: رزق آن چیزی است که با آن زندگی کرده و لذت دنیا و آخرت را می‌بریم و وظیفه دینی خود و بندگی خدا را به جای می‌آوریم و چیزی است که در جای خودش خرج می‌شود، اما مال ممکن است وبال گردن و زحمت زندگی ما شود.

وی تصریح کرد: گاهی شاهدیم که مال، زندگی و استراحت و خواب و خوراک عده ای را گرفته و آنها آسایش و آرامش ندارند و دچار اختلافات خانوادگی شده، در صورتی که رزق تماما برکت است.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: اصولا زندگی یا بابرکت است یا بی برکت، ممکن است در یک زندگی خانه و ماشین و ثروت فراوان باشد، اما این زندگی خشک و بی روح و بدون آرامش و لذت است این زندگی بدون برکت خواهد بود. در مقابل یک زندگی فقیرانه‌ای را می‌بینیم که با داشتن برکت، دارای خوشی و سرزندگی است.

امام جمعه قزوین‌ با بیان اینکه برای دستیابی به آرامش باید اهل ذکر باشیم، تاکید کرد: برکت زندگی یعنی زکات و خمس را پرداخت کنیم و اهل اقامه نماز و صله رحم باشیم و فقرا را فراموش نکنیم و در کل اهل ذکر باشیم. اهل ذکر بودن یعنی اهل جهاد، اهل امر به معروف و نهی از منکر و اهل مقابله با فساد بودن.

وی بیان کرد: البته طبق آمار بیان شده با وجود مشکلات مالی و اقتصادی عموم جامعه، اما میزان پرداخت زکات و دیگر وجوهات شرعی افزایش یافته است که این از برکت زندگی مردم ماست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.