×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرایط صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد بازنگری شود

به گزارش کافه خبر قزوین،هدایت الله جمالی پور در دومین نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که روز سه شنبه با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: پدیده شوم مواد مخدر خسارت‌های سنگین معنوی و مادی به مردم و کشور تحمیل کرده و کاهش خسارت‌های مواد خانمانسوز این مواد افیونی به مردم و جامعه مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است.

وی بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های مواد مخدر استفاده کنیم تا برنامه‌ها زودتر به نتیجه برسد.

استاندار قزوین با اشاره به تعداد معتادان متجاهر در استان افزود: راه اندازی کمپ ماده ۱۶ مورد تاکید است و باید این مکان برای نگهداری و درمان آسیب دیدگان راه اندازی و فعالیت خود را شروع کند.

جمالی پور یادآور شد: تمام توان و ظرفیت‌ها باید در مسیر پیشگیری از اعتیاد متمرکز شود اما برای معتادانی که از دام اعتیاد رها شده اند لازم است برای اشتغال آنها برنامه ریزی کنیم.

به گفته وی،در خصوص صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد نیازمند بازنگری اساسی هستیم زیرا متأسفانه در برخی از این کمپ‌ها شخصیت و منزلت افراد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و کمپ‌ها از شرایط و فضای مناسبی هم برخوردار نیستند.

جمالی پور اظهار کرد: معتاد در واقع یک نوع بیمار است که باید در شرایط مناسب و تحت نظر افراد متخصص و کارشناسی قرار گیرد تا مسیر بازگشت خود را پیدا کند به همین دلیل در کمپ‌های ترک اعتیاد باید به صورت مستمر و یا پاره وقت پزشک مقیم داشته باشیم تا خدمات درمانی هم به افراد داده شود.

استاندار قزوین گفت: صدور مجوز کمپ‌های ترک اعتیاد ابتدا باید در کمیته‌ای تخصصی مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد و در صورتی که این کمیته صلاحیت متقاضی را تأیید کرد، مجوز لازم از سوی اداره بهزیستی صادر شود.

وی افزود: مسئولیت و مدیریت مراکز کمپ اعتیاد باید به افراد خوشنام و دارای صلاحیت واگذار شود تااز این مراکز برای اهداف دیگر استفاده نشود و
کارآیی آنها نیز کاهش نیابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.