×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شعور حسینی در کنار کمترین میزان ویروس کرونا

به گزارش کافه خبر قزوین، لیلا روغنگیر قزوینی،سالهاست کودکان و نوجوانان با باورهایی رشد پیدا کرده اند که یا آن ها را از اعماق وجود قبول داشته اند و یا چون این اعتقاد و باور به آن ها نسل به نسل رسیده،آنان را باور پذیر کرده است.

در قرآن کریم،احادیث و روایت های اسلامی تاکید اکید شده است که هر انسانی قبل از شناخت خود، باید به شناخت “حق تعالی” دست یابد در همین راستا سوال من از برخی افراد این است که آیا تا حال به شناخت “خود” و “خدا” اندیشیده اند و یا آیا در این مورد گامی برداشته اند؟

اگر که نه، پس چگونه است که برای دیگران نسخه می پیچینند و می خواهند اعتقادات و باورهای دیگران را در مسیری که مقبول خودشان است هدایت کنند.

شعور و درک، آن حلقه ای است که  باید برای آن “زمان” را هزینه کرد،عزاداری سالار شهیدان مصداقی بر این موضوع است که برخی افراد نمی دانند عزاداری که خالی از “شعور حسینی” باشد هیچ فایده و سودی ندارد.

امسال همین افرادی که دچار بیماری “شور حسینی” هستند به جای اینکه شرایط جامعه امروز که در یک بحران کرونایی است را درک کنند و صحت،سلامتی و رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر خود قرار دهند، بیشتر درصدد هستند هر طور شده به بهانه سوگواری امام حسین(ع) دور هم جمع شوند و سینه بزنند.

بارها در سخنرانی ها دیده شده که عده ای” ناخرد” بیان می کنند که ما امسال باشکوه تر از همیشه عزاداری امام حسین(ع) را برگزار خواهیم کرد،این نوع سخنرانی و موضوعات سبب خواهد شد که دشمن چه خارجی و یا داخلی از این موضوع سوء استفاده کرده و چهره ایران- اسلامی را خدشه دار کند.

در این شرایط بحرانی که کشورمان از همه طرف، زیر ذره بین قرار گرفته است باید ثابت کرد که ما همیشه با آگاهی و اطلاعات کامل، دل به دین وآیینی بستیم که هنگام تولد،با یک اذان کوتاه آغاز شد.

جمله ” اگر دین ندارید،حداقل آزاده باشید” را بارها شنیده ایم ولی آیا به واقع از معنا و تدبیر آن نیز آگاهی داریم؟ این حدیث سیدالشهدا(ع) در ذره ذره وجود ما درک شده است و ما را متوجه ساخته است که آزاد بودن و زیر منت کسی نرفتن چه نعمت بزرگی است؟ به همین منظور، مقام معظم رهبری همیشه بر همین موضوع نیز تاکید داشته اند تا سرزمینمان را کشوری “آزاده” و”سربلند” به جهان معرفی کنند در نتیجه صحیح است بیشتر با معنا و مفهوم این حدیث حسینی مانوس شویم.

در حال حاضر،ویروس کرونا جزئی از زندگی همه ماست، اما این ویروس ناشناخته هنوز راه درمانش کشف نشده است، تا هم مانند سرما خوردگی با چند قرص و آمپول تسکین یابد، به همین علت تا روز موعود،رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید از وظایف ذاتی همه انسان ها باشد.

بر اساس تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا، آیین‌های عزاداری محرم امسال با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و هرگونه تجمع در محیط‌های بسته، حرکت کاروان‌های عزاداری و برپایی برخی آیین‌های سنتی در اقصی نقاط کشور هم ممنوع اعلام شده و فقط برپایی آیین‌های عزاداری با رعایت ضوابط بهداشتی امکان‌پذیر است.

از سوی دیگر، یکی از درسهای “عاشورا” عمل به تکلیف بود، هم اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی ” حق الناسی” است که بر گردن همه ماست زیرا که اگر فقط به “شور حسینی” مدنظر قرار گیرد،در آینده ای نزدیک، شاهد افزون بیماری های کرونایی در استان و کشور خواهیم بود.

ویروس کرونا کل دنیا را در بر گرفته است،هیچ کاری هم ندارد در کجا زندگی می کنید و یا رنگ پوست شما چیست، گویا باید این بیماری جهان را در تصرف خود قرار داد تا باورمان شود از دیگر درسهای عاشورا “نفی نژاد پرستی” بود.

اخلاص و ایثار را پزشکان و پرستارانی که در این مدت از جان و دل مایه گذاشته اند قابل تقدیر است بنابراین شایسته نیست که ، به جای “درک و شعور حسینی” و صرفا بخاطر یک شور مقعطی در این ایام، آن همه از خودگذشتی و جانفشانی ها نادیده گرفته شود.

بنا بر شرایط امروز، امسال عزاداری متفاوت تری خواهیم داشت چرا که دل ما می تواند “خیمه گاه حسین(ع)” و “خانه هایمان حسیینه” شود زیرا شیعیان اسلام دل به سالار شهیدی داده اند که از آن دل بر نخواهند داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.