×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی ۱۰۲ کودک کار در استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در این باره اظهار کرد: در 6 ماه اول امسال  ۱۰۲ کودک کار شناسایی شدند که ۷۶ درصد از آنان پسر هستند.

میرزایی افزود: این کودکان از سوی یک مرکز دولتی و  ۲ مرکز غیر دولتی در استان حمایت و به آنان خدمات داده می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۵ هزار خدمت تخصصی از جمله روانشناسی، مددکاری، حقوقی، آموزشی ودرمانی به کودکان داده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، ۹۰ درصد از  کودکان کار دارای خانواده هستند، افزود: این کودکان  معمولاً به مدرسه می‌روند، امکان انجام کار‌های مجرمانه آن‌ها کمتر است و غالباً از خدمات تحصیلی برخوردارند.

به گفته او، یک درصد از مابقی کودکان کار روابطشان با خانواده قطع شده است و ۹ درصد هم در خانواده‌های بدسرپرست زندگی‌ می‌کنند که غالباً از سوی بهزیستی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، حدود ۶ درصد از کودکان کار و خیابان به علت نداشتن استطاعت مالی  و تمایل به تحصیل  و همچنین ضعف در کسب نمره بازمانده از تحصیل  هستند.

میرزایی با اشاره به  سلامت و بهداشت کودکان کار اعلام کرد: حدود ۹۵ درصد از این کودکان سالم و ۵ درصد باقیمانده هم دچار بیماری‌های روانی، جسمی، معلولیت و ذهنی هستند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، بررسی شاخص‌های رشدی کودکانه کار نشان می‌دهد که ۸۹ درصد از آنان دارای رشد طبیعی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.