×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح صلح و سازش به کاهش جمعیت کیفری کمک می کند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر، افزود: با توجه به جایگاه ویژه صلح و سازش در فرهنگ دینی، عرف جامعه، قانون و همچنین تاکید رییس قوه قضاییه، در سراسر کشور تلاش خوب و مضاعفی نسبت گذشته در جهت استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف شروع شد، اما متاسفانه ظرفیت شوراهای حل اختلاف نیز پاسخ گو نبود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود:با توجه به این موضوع، طرحی از استان تحت عنوان طلایه داران صلح و سازش ارائه شد و مورد تایید و تصویب رییس قوه قضاییه قرار گرفت و مقرر گردید که به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا شود.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به مزایای این طرح، گفت: رایگان بودن و تحمیل نشدن هزینه بر بیت المال، رعایت نکردن تشریفات قوانین آیین دادرسی در طرح و رسیدگی به دعاوی، سرعت و اثر بخش بودن مذاکرات اصلاحی در این شعب از مهمترین مزیت‌های این طرح است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر چهار شعبه اصلی در شهرک‌های صنعتی کاسپین، لیا، آراسنج و خرمدشت به عنوان شعب طلایه داران صلح و سازش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با هدف تسریع در حل مشکلات پرونده‌های قضایی واحدهای تولیدی و صنعتی و سایر پرونده‌های قابل سازش که علیه کلیه مدیران و کارگران مطرح می‌شود راه اندازی شده است.

وی از مردم خواست به جای طرح شکایت در دادسراها و دادگاه‌ها، ابتدا به شوراهای حل اختلاف و قبل از آن به شعب طلایه داران صلح وسازش مراجعه کنند و درخواست سازش نمایند یا با طرح شکایت کیفری و دعوای حقوقی در همه موارد، در ابتدا خواستار صلح و سازش باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.