×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همدلی و مهربانی فرهنگ بزرگ نهضت  حسینی است/نذورات خود را به موسسات خیریه معتبر بسپارید

به گزارش کافه خبر قزوین، ناهید هدایتی،ذات کمک به نیازمندان و گرفتن دست افراد مستمند،در روزهای سخت زندگی، بسیارارزشمند است. حال خیلی از افراد قصد کمک به خانواده های آسیب دیده وهر بنده خدایی که محتاج است را دارند ولی نمی دانند که چگونه می توان به نیازمندان کمک کنند؟ این موضوع در حالی است که  کمک به نیازمندان از راه های زیادی امکان پذیر است.

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های کمک به نیازمندان، پیدا کردن موسسات و انجمن های خیریه کمک به این قشر ضعیف است. این خیریه ها به صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان واجد شرایط کمک کرده و آن ها را برای ادامه زندگی حمایت می کنند.

خیلی از افراد و یا موسسات دارای مجوز کمپین کمک به افراد مستمند را ایجاد می کنند و از طریق این کمیپن ها اقدامات و اهداف خود را برای عموم مردم اطلاع رسانی می کنند.

با توجه به شرایط امروز که کشور دچار “بحران کرونایی” است و همزمان عاشورای حسینی(ع) در پیش است صحیح تر است شهروندان قزوینی نذروات خود را که هر ساله “صرف غذا” و “خوراکی ها ” می شد به موسسات خیریه معتبر که در این راه،نیازمندان واقعی را شناسایی می کنند بسپارند.

یاری رساندن به دیگران،دلی بزرگی می خواهد

دختری جوان که تحت پوشش موسسه خیریه شهید عباس بابایی است به کافه خبر قزوین می گوید: در سن 17 سالگی پدرم را از دست دادم و در سن 34 سالگی مادرم از دنیا رفت، من و برادرم در یک خانه استیجاری که صاحب خانه ای منصف و دلسوز دارد زندگی می کنیم.

وی ادامه می دهد: صاحبخانه ما به اندازه ای دل بزرگ دارد که کرایه ما را هر چند ماه یکبار، قبول می کند ضمن اینکه چندی پیش نمی دانیم از سوی چه کسی به موسسه خیریه شهید عباس بابایی معرفی شدیم و اکنون چند ماهی است که خیران تا حدی که توانایی داشته باشند به من و برادرم کمک می کنند.

این دختر جوان آسیب دیده معتقد است،بسیاری از افراد هستند که مرفه و پولدار هستند اما به دیگران دست یاری نمی رسانند اما برخلاف آن،برخی افراد آن چنان دل بزرگی دارند که در سخترین شرایط دست آدم را می گیرند و از زمین بلند می کنند.

نیازمندان واقعی پس از شناسایی تحت پوشش قرار می گیرند

رئیس موسسه مرکز نیکوکاری شهید عباس یایایی در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار می کند: رسیدن به روزی که هیچ‌کس احساس درماندگی و تنهایی نکند، شعار موسسه خیریه شهید عباس بابایی است.

شعاری که تلاش می‌کند که فقر را تضعیف کند و با توجه به شعار اغلب موسسه‌های خیریه می‌توان گفت ایجاد این گونه موسسه‌های خیریه از سوی افراد متموّل جامعه در کشورهای در حال توسعه گام مثبتی است که به جامعه کمک می‌کند حس همدلی و همزبانی در آن افزایش یابد. 

فاطمه شاهین نیا می افزاید:ازسوی دیگر،به تبع آن با کثرت موسسه‌های خیریه، فرهنگ ارتقای زندگی افراد جامعه رشد پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد امروزه جامعه ما نیز گام‌هایی برای رسیدن به فرهنگ ارتقای زندگی افراد جامعه بدون چشم داشت به کمک دولت را برداشته و خیریه‌ها در آن در حال شکل‌گیری و افزایش است.

وی تصریح می کند:”موسسه خیریه شهید عباس بابایی”یکی از این خیریه‌هاست که در کنار مردم، حمایت از نیازمندان واقعی را در مدار توجه خود قرار داده و طی سه سال متوالی اقدام به آزادی زندانیان،جهزیه،سبد کالا و در مهر ماه هر ساله اقدام به تهیه لوازم التحریر و در ایام عید نوروز به تهیه لباس و کفش پرداخته است.

به گفته شاهین نیا،در شب یلدا این موسسه با تهیه میوه و شیرینی هم پای کار بوده و به افراد بی بضاعت یاری رسانده و تاکنون توانسته بیش از 100 خانوار بد سرپرست و بی سرپرست را تحت پوشش خود قرار دهد.

وی با اشاره به شیوه ویروس کرونا از مردم و خیران درخواست می کند تا نذورات خود را در قالب”بسته‌های معیشتی” و یا “پول نذر” به مراکز نیکوکاری دارای مجوز و همچنین مراکز زیرنظر بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل دهند.

رئیس موسسه خیریه شهید عباس بابایی با اشاره به ایام محرم سوگواری حسینی(ع) تاکید می کند: در ایام کرونا که عزاداری سیدالشهدا(ع) را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و امسال شرایط متفاوت تری را در سطح استان و کشور ما ایجاد کرده است،مردم معتقد و مذهبی ما که هر ساله نذورات خوراکی و غذا را تقبل می کردند و در این راه ثواب کثیری نصیب آنان می شد امسال می توانند نذورات خود را به دست افراد بی بضاعت که توانایی مالی حتی یک زندگی ساده و اولیه را ندارند بسپارند.

شاهین نیا معتقد است،ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع)، ایامی است که می تواند “نهضت عاشورایی” را در دل کودکان و آیندگان بیدار کند به همین دلیل شایسته تر است حتی در وضعیت کرونا،فرهنگ عاشورا را بیش از پیش مورد توجه خود قرار گیرد.

گفتنی است،شماره کارت 6037997950181603 و شماره حساب 880693703 آماده دریافت واریز کمک های مالی با هر توان و شرایط است تا شهروندان قزوینی در هر زمان که تمایل به کمک به افراد آسیب دیده را داشتند بدون هیچ گونه محدودیت مالی بتوانند دست نیازمندان شهرشان را بگیرند.

به گزارش کافه خبر قزوین،امسال اما با  توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، برخی از مسلمانان به جای پخش نذرورات گرم، هزینه و پول آن را بین فقرا و کسانی که از این ویروس آسیب دیده‌اند، توزیع و تقسیم می‌کنند.

این ایام فرصت بزرگی در راستای ترویج فرهنگ کمک به مستمندان و همنوعان به عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است که در این روزهای کرونایی و با توجه به وضعیت اقتصادی بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفته است.

از زمان شیوع ویروس کرونا رزمایش مواسات و همدلی همزمان با ماه مبارک رمضان و نیز اجرای طرح نهضت همدلی در سطح کشور و استان اجرایی شده است، تا گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی خانواده‌های آسیب دیده و یا مستمند و فقیر رفع شود.

امید است شهروندان قزوینی و مردم کشورمان با اعتماد راسخ به موسسات و انجمن های خیریه بتوانند” فرهنگ “همدلی و مهربانی” را که مختص ذات سیدالشهدا(ع) است، بیشتر از همیشه در جامعه نه تنها مورد توجه قرار داده بلکه نشر و گسترش دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.