×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قزوینی ها نمی توانند به سایر استانها تردد داشته باشند

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه بازار، معابر، نانوایی و حمل و نقل شهری زیر ۶۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند،گفت : رعایت زیر ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی توفیقی نخواهد داشت.

 قدرت الله مهدی خانی فزود: مطالعات معتبر حکایت از آن دارد که اگر شخص آلوده از جایی عبور کند ویروس در هوا می‌ماند و احتمال ابتلای افراد دیگر هم وجود خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: در فضای ۲۴ متری اگر ۶ نفر باشند، در و پنجره هم بسته باشد حتی با رعایت فاصله گذاری احتمال ابتلا افراد وجود دارد.

مهدی خانی افزود : دیروز در  مصوباتی مقرر شد همه تالارها، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فودی‌ها و سالن‌های پذیرایی فعالیت شان بیرون بر باشد و برگزاری مراسم عزا و عروسی در این مکان‌ها ممنوع است.

به گفته وی، آرامستان‌ها در سطح استان تعطیل هستند و حداکثر ۱۵ نفر از بستگان درجه یک می‌توانند تردد داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به بحث دور کاری دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: دستگاه‌ها اجرایی با تشخیص مدیر به شرط عدم اخلال در کار تا ۵۰ درصد می‌توانند دور کار باشند.

مهدی خانی با بیان اینکه پاساژ و مراکز تجاری به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند، افزود :  مصوبات ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد و اگر دستگاه یا فردی رعایت نکند،  برخورد می‌شود.

وی گفت : اتوبوس‌های درون شهری با ۸۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و بیش از ۵۰ درصد صندلی‌ها مجاز به فعالیت نیستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید ستاد کرونا تاکید کرد: از امروز تا یک هفته هم استانی‌ها به استان‌های مجاور نمی‌توانند تردد داشته باشند.

مهدی خانی گفت : در محدودیت‌های جدید ستاد کرونا برای خودرو‌هایی که مواد غذایی و سوخت حمل می‌کنند محدودیت وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم گندزدایی از معابر و خیابان‌ها گفت: وزارت بهداشت طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که گندزدایی معابر هیچ توفیقی ندارد و فقط هدر دادن منابع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.