×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محدودیت های کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد/از هر دو نفر مراجعه کننده تست کرونا یک مورد مثبت می شود

به گزارش کافه خبر قزوین،فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین از تمدید محدودیت‌های کرونایی در این استان تا هفته آینده خبر داد و افزود: با توجه به تداوم وضعیت قرمز و افزایش ابتلا به این ویروس، سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال می‌شود.

منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین، با تبریک ماه رمضان،افزود: امید است به برکت ماه رمضان هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا از بین برود و آرامش در جامعه حاکم شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ترس مردم از ویروس کرونا از بین رفته است، یادآور شد: به ‌رغم شرایط کرونایی در روز آغازین ماه مبارک رمضان حریف صف حلیم و زولبیا نیستیم، آیا مقصر ایجاد صف زولبیا و حلیم هم دولت است؟

حبیبی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای مقابله با کرونا ضروری است، تاکید کرد: با وجود اینکه رسانه‌ها و مسوولان بارها گوشزد کرده اند تخت‌های بیمارستانی پر است اما مردم همچنان در اینگونه صف‌ها قرار می‌گیرند، البته زمان بر شدن بیماری خارج از حوصله مردم بوده و عادی انگاری معضل این روزها است و امیدواریم براساس وعده اعلام شده تا پایان اردیبهشت ماه واکسن کرونا آماده شود.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره انتقال فقط توسط مردم می‌تواند قطع شود، افزود: افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی راهکار نیست بلکه باید تلاش کنیم تا زنجیره انتقال قطع شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه کرونای جهش یافته بدون علائم است، افزود: از هر ۲ نفری که برای تست کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند یک نفر کرونای مثبت دارد و در واقع میزان مثبت شدن تست از ۹ درصد در ۱۵ روز گذشته به ۵۰ درصد رسیده است.  

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین با بیان اینکه تنها راه باقی مانده اعلام عزای عمومی برای کرونا است، افزود: رکورد ابتلا به این بیماری در طول ۱۴ ماه گذشته، دیروز شکسته شده است و بیشترین آمار بستری در استان روز گذشته به ۶۴۰ بیمار کرونایی رسیده که این آمار نسبت به گذشته بسیار زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران در منزل قرنطینه خانگی هستند در غیر این صورت آمار بیماران بستری به بیش از ۸۰۰ نفر خواهد رسید بنابراین شرایط به گونه‌ای است که همه باید کمک کنند.

حبیبی با تاکید بر راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در محلات شهرستان‌ها، افزود:  باید طرح محله‌بندی در شهرستان ها به صورت جدی در دستور کار فرمانداران هر شهرستان قرار گیرد چرا که در مرحله قبلی شیوع کرونا نتیجه خوبی گزارش شد بنابراین فرمانداران تمامی شهرستان‌ها به خصوص مرکز استان و تاکستان باید محله‌بندی را اجرا کنند و مدیران شهرستان نیز مدیریت هر محله را برعهده بگیرند.

حبیبی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها برای هفته آینده تمدید می‌شود، افزود: ۹۰ درصد گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار همکاری خوبی با ستاد کرونای استان داشتند اما مشکل اصلی ما گروه یک است.

وی افزود: بخش عمده بازار در گروه یک قرار دارد و با توجه به مجاز بودن فعالیت آنها محدودیت‌ها در بازار خودش را نشان نمی‌دهد، از سوی دیگر ستاد ملی نیز اعلام کرده است که در استان تصمیمی در این زمینه گرفته نشود بنابراین ما نمی‌توانیم تصمیم جداگانه بگیریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: باید سازمان صمت و اتاق اصناف و اتحادیه در خصوص میزان فعالیت گروه یک، تصمیم‌گیری کنند که یا طبق ساعت یا شیفت بندی خاصی صورت بگیرد و در خصوص مالیات و مسائل مالی اصناف نیز باید تصمیم‌گیری شود.

حبیبی با بیان اینکه کنترل اتوبوس ها و شبکه حمل و نقل عمومی با ورود جدی فرمانداری ها و پلیس راهور رصد شود،  ادامه داد:  کنترل اتوبوس‌ها، تاکسیرانی و شبکه حمل و نقل عمومی برعهده فرمانداری و پلیس راه ها است چون اگر دستورالعمل های بهداشتی در اتوبوس رعایت نشود ممکن است همه مسافران به کرونا مبتلا شوند.

معاون استاندار قزوین تاکید کرد: برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازار و کنترل ترددها، میزان جرایم چهار تا پنج برابر افزایش یافته و نزدیک به هزار و ۴۰۹ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در این زمینه اعمال شده است.

حبیبی در خصوص فعالیت مساجد، حسینیه ها و امامزادگان یاد آور شد : باید دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا استان دیداری با امام‌ جمعه قزوین داشته باشند تا به ادارات اوقاف، کانون های مساجد و تبلیغات اسلامی در این زمینه تذکر داده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.