×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز فوریت‌های پلیسی فضای مجازی در قزوین راه اندازی می‌شود

فرمانده انتظامی استان قزوین روز دوشنبه در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین که در مقر نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: پلیس امروز به امکانات و فن آوری نوین دسترسی دارد و قادر است هر جرمی را کشف و شناسایی کند و به عنوان یک نهاد قانون مدار در خدمت مردم است.

سردار مهدی حاجیان افزود: امنیت محصول گرانبهایی است که نتیجه کار نهادهای مختلف است و اگر با نگاه آرمان گرایی واقع گرا بیندیشیم این محصول را حفظ کرده و تعمیق خواهیم بخشید.

وی تصریح کرد: امنیت یک‌کار زیرساختی و بسترساز هر گونه توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است و باید بدانیم اگر آسیب ببیند ترمیم امنیت محال است و هزینه زیادی نیاز دارد.

سردار حاجیان افزود: حفظ امنیت اولویت اول کشور است و به هوشمندی مردم و همراهی نمایندگان و دستگاه‌های دیگر نیاز دارد تا این مهم محقق شود و اگر امنیت را جدی نگیریم باید هزینه زیادی متحمل شویم.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امنیت ما در جهان شاخص است هر جا امنیت پایدار باشد سرمایه گذاری بیشتر می‌شود لذا نقش مجلس در قانون گذاری و نظارت بسیار مهم است و باید خلاءهای قانونی برطرف شود تا موضوع امنیت تقویت شود.

سردار حاجیان بیان کرد: شفافیت می‌تواند به پیشگیری از حوادث کمک کند و اگر در برخی مسائل مانند قرارداد ایران و چین با مردم صحبت کنیم و شفاف باشیم بسیاری از چالش‌ها حل می‌شود.

پلیس هوشمند نیاز جامعه امروز

وی گفت: اگر از فناوری استفاده نکنیم و به روز نباشیم از قافله توسعه عقب می‌مانیم که خوشبختانه پلیس امروز توانمند شده و در کمترین زمان قادر است جرایم را کشف کند و این پیشگیری از جرم ارزشمند است ولی باید توسعه پیدا کند.

سردار حاجیان بیان کرد: نگاه ما این است که در قزوین شهر هوشمند داشته باشیم و با ویژگی‌های خاصی که قزوین در ترانزیت قاچاق کالا و مواد مخدر دارد و انواع طیف جمعیتی و اتباع بیگانه از نگاه امنیتی یک استان مرزی محسوب می‌شود و باید به امنیت پایدار آن اهمیت دهیم تا چالش نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: هر کلانتری یک شهر از طرح‌های جدیدی است که درصدد اجرای آن هستیم تا از حضور فیزیکی پلیس کم کنیم و شهر به صورت هوشمند اداره شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: امروز فضای مجازی یک ضرورت است و موضوع کرونا که یک‌نظام رفتاری جدید را به جامعه و نظام بین الملل تحمیل کرده که ساختارها در حال تحول است باید این فضا را جدی بگیریم تا رفتارهای دینی کم رنگ نشود.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد جرایم به فضای مجازی سوق داده شده و کلاهبرداری مجازی بیشتر شده و در همین قزوین اخیراً دو جوان دستگیر شدند که ۴ میلیارد تومان کلاهبرداری مجازی کرده بودند که نشان می‌دهد در این عرصه باید جدی تر باشیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: از نظر فرهنگی هیچ مرزی در فضای مجازی نیست لذا یک طرح ابتکاری داریم و بزودی مرکز فوریت‌های فضای مجازی در قزوین راه اندازی می‌شود.

سردار حاجیان یادآور شد: در این راستا اولین استانی هستیم که کار زیرساختی اجرای این طرح انجام شده است و شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

وی افزود: امنیت یک کالای گران است و باید مدیران استان برای تأمین و تقویت آن هزینه کنند تا کارها به روز شود البته از نمایندگان انتظار داریم پلیس را تجهیز کنند و امکانات بدهند و اختیارات قانونی را بیشتر کنند.

سردار حاجیان افزود: در شهرک‌های صنعتی اگر امنیت نباشد توسعه آنها ممکن نمی‌شود و سرمایه گذار فراری می‌شود به همین دلیل نقش امنیت کلیدی است.

وی گفت: امروز حتی یک سرقت منزل آثار روانی زیادی دارد و ما باید مراقب باشیم که هیچ جرمی صورت نگیرد و در این راستا طراحی محیطی بر مبنای پیشگیری از جرم باشد و در ساخت بوستان‌های ما و شهرسازی و آپارتمان سازی اگر نظر پلیس جلب شود بستر جرم کمتر خواهد شد.

حاجیان بیان کرد: پلیس با هر گونه جرم کوچک و بزرگ برخورد می‌کند و امروز در بطن و متن زندگی مردم حضور دارد و ما در ۱۷۰۰ نقطه با مردم در تماس هستیم و همه جا و همیشه با مردم زندگی می‌کنیم به همین دلیل طرح پلیس جامع محور را تعریف کرده ایم و با استفاده از دانشگاهیان و نخبگان در میز گردهای علمی دنبال مردمی کردن بیشتر پلیس هستیم.

وی گفت: تجهیز کلانتری و پاسگاه‌ها در استان باید مورد توجه استاندار و مدیران و نمایندگان باشد و ما هم متعهد می‌شویم با ایثار مأموران احساس امنیت را در استان تقویت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.