×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میزان مشارکت مددجو در برنامه های فرهنگی یکی از اولویت های کمیسیون عفو استان است

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان مرکز استان قزوین در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: اقدامات فرهنگی، اصلاحی و تربیتی که در زندان ها برنامه‌ریزی و اجرا می شود بسیار متنوع و در حوزه های مختلف است، اما اطلاع‌رسانی دقیقی انجام نشده و آحاد جامعه از این قدامات آگاهی ندارند و لازم است اصحاب رسانه و رسانه ملی در این خصوص به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

محمد قاسمی افزود: یکی از برنامه های راهبردی دستگاه قضایی بر اساس سند تحول و تعالی، اصلاح و بازپروری مجرمین است، چرا که فسلفه زندان صرفاً نگهداری فرد برای مدتی در این مکان نیست و باید در مقطعی که فرد در زندان حضور دارد از اقدامات اصلاحی و تربیتی بهرمند شود و شرط اصلی موفقیت در اصلاح و تربیت مددجو، توجه به مباحث فرهنگی و تربیتی مبتنی بر آموزه های دینی است.

این مقام قضایی استان بیان کرد: در طی بیش از چهار دهه گذشته اقدامات قابل توجهی در قوه قضاییه و به خصوص در سازمان زندان ها برنامه ریزی و اجرایی شده که حرفه آموزی و اشتغال یکی از این محورهای  مهم بوده تا مددجویان پس از آزادی، اشتغال و درآمد پایدار داشته باشند و شاهد حضور مجدد آنها در زندان نباشیم.

دادستان مرکز استان باید بیان اینکه در زندان ها باید زمینه بازاجتماعی شدن مددجویان فراهم شود، تاکید کرد: آموزش های فرهنگی و معرفتی همیشه مورد تاکید دین مبین اسلام بوده و در دوره‌ای که فرد در این محیط قرار می گیرد باید شرایطی فراهم شود، تا بتواند در نگرش، تفکر و اعمال و رفتار خود تجدیدنظر نموده و متحول شود و زندان برای فرد مجرم باید به معنای واقعی آموزشگاه نیکی ها باشد.

قاسمی بیان کرد: بحمدالله محیط زندان های کشور به گونه‌ای است، که فرد در مسیر اصلاح و تعالی قرار بگیرد و این شیوه زندانبانی شاید نسبت به بسیاری از کشورها کم نظیر بوده و بسترهای لازم برای بازگشت فرد به جامعه به خوبی فراهم است.

وی ادامه داد: میزان مشارکت در برنامه های فرهنگی یکی از اولویت های کمیسیون عفو استان است و هر چقدر مددجویان در اینگونه مسائل در زندان همکاری و مشارکت داشته باشند، قطعاً از عفو، تخفیف مجازات و  نهادهای ارفاقی برخوردار خواهند شد و زمینه حضور آنها در جامعه و کنار خانواده فراهم می شود.

قاسمی توضیح داد: بی تردید نقش سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی و اجتماعی در بازپروری مددجویان بسیار موثر است و نباید از ظرفیت این نهادها غافل شد و انتظار می رود این دستگاه‌ها در این حوزه  ورود جدی‌تری داشته باشند، زیرا هر چقدر مددجو در مسیر صحیح قرار گیرد و به سمت تعالی گام بردارد، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی بسیار خوبی بین تشکیلات قضایی و دستگاه‌های اجرایی استان برقرار است و اصلاح بزهکاران یکی از دغدغه های آنها بوده و تاکنون در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی به خصوص از حیث اشتغال و حرفه‌آموزی اجرایی شده و زمینه اشتغال مددجویان چه در داخل زندان و چه ‌در بیرون زندان و همچنین پس از تحمل حبس، فراهم شده و قطعاً این موضوع با جدیت دنبال می شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور با اهداء لوح و تندیس، تقدیر بعمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.