×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: این جشنواره باهدف بررسی رخدادها و مسائل مهم استان در رسانه‌های خبری و ارائه راهکارهای مناسب، بیان ظرفیت‌ها و جریان سازی رسانه‌ای به‌ منظور ایجاد ارتباط مؤثر میان مردم و مسوولان برای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال و ارتقای کیفی محتوای نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای برگزار می‌شود.

 محمد حسین اسماعیلی با بیان اینکه محورها و موضوعات جشنواره آزاد است،اظهار کرد: محورها و موضوعات جشنواره شامل موضوعاتی مانند کرونا، مدافعان سلامت، کمک مؤمنانه، ایثار، مهرورزی، امیدبخشی، محیط‌ زیست و زمین، حقوق شهروندی، گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، چهل‌سالگی دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن، جهش تولید، تسهیل و رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، مفاخر و چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر استان، رویدادهای فرهنگی و هنری و قرآن و عترت، نماز و نیایش، امربه‌معروف و نهی از منکر و فضای مجازی است.

وی، سرمقاله و یادداشت، عکس و گزارش تصویری، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش و تحلیل، کلیپ و ویدئوهای خبری ر از بخش‌های جشنوارهفوق عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند در هر یک از بخش‌های جشنواره حداکثر سه اثر ارسال کنند و بر این اساس کلیه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان خبری و طراحان گرافیک رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌بایست به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به آدرس  ghazvin.farhang.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و بارگذاری آثار خود اقدام نموده و یا می‌توانند به صورت چاپ شده به دبیرخانه تحویل کنند.

اسماعیلی افزود: آثار ارسالی باید از تاریخ ۱۳۹۹/۱/۱ لغایت ۱۴۰۰/۱/۳۱ در رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های دارای مجوز منتشرشده باشند و آثار و مطالب بدون امضا و با امضاء مستعار پذیرفته نمی‌شوند و افرادی که آثار آن‌ها بانام مستعار و کد ثبت می‌گردد باید به تأیید مدیر رسانه رسیده باشد.

به گفته وی،مطالب مربوط به رسانه‌های لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های و ویژه‌نامه‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به جوایز این جشنواره،اظهار کرد: جایزه نفر اول در هر بخش شامل تندیس جشنواره به علاوه لوح تقدیر و ۱۲ میلیون ریال جایزه نقدی، جایزه نفر دوم در هر بخش: لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جایزه نفر سوم در هر بخش شامل لوح تقدیر و  هشت میلیون ریال جایزه نقدی است و به نفرات شایسته تقدیر نیز در هر بخش لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰ است و معرفی برگزیدگان و مراسم اختتامیه نیز در همان ماه برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.