×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هنرستان هنرهای زیبا در قزوین تاسیس می‌شود/فعالیت هنرستان هنرهای زیبا از اول مهرماه

به گزارش کافه خبر قزوین،سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین عصر شنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران نهادهای فرهنگی و عضو در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: در حوزه توسعه‌ای و فرهنگی یکی از موارد قانونی فعالیت هنرستان‌ها است که برخی رشته‌ها در اختیار نهادهای تخصصی است که رشته‌هایی چون نقاشی، گرافیک، سینما، تئاتر، موسیقی با متولی گری اداره ارشاد است.

محمد حسین اسماعیلی افزود: با همکاری آموزش و پرورش و اداره ارشاد می‌توانیم هنرستان تخصصی هنرهای زیبا را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: این هنرستان با هدف تربیت هنرمندانی در تراز انقلاب اسلامی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی، شناسایی هنرمندان، آموزش استاندارد و حرفه‌ای، تأسیس خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر هنرستان هنرهای زیبا در ۲۷ استان کشور راه اندازی شده و قزوین نیز با داشتن ۱۰ انجمن هنری، ۱۵۰ مؤسسه و آموزشگاه هنری و بیش از ۲۵۰۰ هنرمند و ۴ هزار هنرجو، استعداد راه اندازی این هنرستان را دارد.

به گفته وی، تأسیس یک مرکز آکادمیک می‌تواند در تربیت هنرمندان متعهد و توانمند مؤثر باشد و به نظر می‌رسد با استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان هم روبرو شود.

اسماعیلی تصریح کرد: با تأمین فضای فیزیکی مناسب برای احداث هنرستان اقدام شده، تأمین تجهیزات مورد نیاز و برنامه ریزی درسی سالانه و دریافت مجوز مقدمات لازم برای راه اندازی این هنرستان مهیا شده است.

فعالیت هنرستان هنرهای زیبا از اول مهرماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: با تصویب نهایی این طرح از اول مهرماه و در سال تحصیلی جدید این هنرستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی بیان کرد: این هنرستان در سال اول برای دختران مقطع متوسطه پایه دهم در دو رشته فعالیت خواهد کرد و سال آینده هنرستان پسران نیز راه اندازی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.