×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هنرمند قزوینی زیر پوست شهر پوست می اندازد،جوانه می دهد /از یادبودی برای مردگان تا بازی در نمایش داستانی طلای خون و بانوی عمارت

به گزارش کافه خبر قزوین،محمد زارعی متولد ۶ آبان ماه ۱٣٧۴ است ، او در رشته تجربی تحصیل کرده و دانش آموخته بازیگری و کارگردانی است و در زمینه مختلفی نیز فعالیت دارد.

نگارش رمان “تست آخر” و.‌‌‌‌….

در کنار کارگردانی، بازیگری و نویسندگی و تهیه کنندگی؛ فعالیت هایی در زمینه اجرا و صداپشگی را نیز در کارنامه کاری خود دارد. او همچنین به موسیقی نیز علاقه مند و در این زمینه نیز به کسب اطلاعات می پردازد و همچنین تا کنون بیش از شش رمان را به نگارش در آورده است؛ از جمله آن می توان به رمان های «تست آخر»، «این خانه به فروش می‌رسد»، «انزوا»، «گلی»،«کلبه سپید» و «مجموعه داستانی آن شب» اشاره کرد.

این تنها فعالیت های نگارشی او نیست چرا که او بیش از ١٠ عنوان نمایشنامه و ١۵ عنوان فیلمنامه را به نگارش در آورده که برخی از آنها به تولید رسیده اند.

زارعی کار خود را در سال ۱٣٨۵ با نویسندگی شروع کرد و کسب عنوان نخست در داستان نویسیشروعی شد برای او  در زمینه فعالیت های هنری؛ سال ۱۳۸۶ کار خود را با کارگردانی در یک نمایش صحنه ای در رقابت های تئاتر مدارس شروع کرد و نمایش او عنوان نخست را کسب کرد و سایت دریچه هنر نیز از او و کارش تقدیر به عمل آمد.

سال ۱۳۸٨ کار خود را با داستان نویسی ادامه داد که حاصل آن کسب سه عنوان برتری در داستان کوتاه و یک جایزه افتخاری در زمینه داستان بلند دفاع مقدس شد.

بازی در مجموعه “سرزمین کهن” به کارگردانی کمال تبریزی

بازی در نمایش «یادبودی برای مردگان» به کارگردانی الهه صمدی نخستین تجربه حرفه ای او در زمینه بازیگری بود که طولی نکشید که راهش را به دنیای تصویر باز کرد و اولین حضور خود را در مدیوم تصویر، هرچند کوتاه، در سریال «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت الله تجربه کرد.

درست یک سال بعد و در سال ١٣٨٩ اولین حضور رسمی خود به عنوان بازیگر در مجموعه «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی رقم خورد. بعد از سرزمین کهن فعالیت های هنریش را کمتر کرد تا سال ٩٣ که شروع مجدد فعالیتش در مدیوم تصویر بود. او پس از پنج سال اینبار در سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیوفتد» به کارگردانی احمد معظمی به ایفای نقش پرداخت. و پس آن حضور دوباره ای در صحنه تئاتر و با نمایش کمدی «اینجا کسی نمی میرد» به نویسندگی و کارگردانی الهه صمدی، داشت.

در اولین همکاری خود با احسان خوشقدم با فیلم کوتاه «سه رخ» حضور موفقی در جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم سوئد و جشنواره بین‌المللی بروکسل داشت. سال ٩۵ سال پر کاری برای او بود. در ماه رمضان همان سال مشغول به ساخت تله تئاتری مذهبی «محراب عشق» که در واقع برداشتی از شهادت حضرت علی(ع) بود، شد.

در تابستان ١٣٩۵ شروع به همکاری با گروه بین المللی مُهنا در قالب نمایش بزرگ «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی، پرداخت. او همچنین ساخت اولین مستند خود را در سال ٩۶ در مشهد مقدس با عنوان «حریم حرم» را تجربه کرد.

سال ٩٧ در همکاری مجدد با احسان خوشقدم فیلم «سرگشته» را کار کرد. و در همان سال در چهارمین حضورش در مدیوم تلوزیون در سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمید نژاد ایفای نقشی متفاوت را تجربه کرد.

نمایش «سایه حسرت» پر مخاطب و‌سرشار از اجرای “بین المللی”

در همان سال نمایش «سایه حسرت» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی محمد زارعی روی صحنه رفت و عنوان پرمخاطب ترین نمایش مذهبی صحنه را کسب کرد. این نمایش با در مقابل دیدگان مخاطبان و میهمان بین المللی به اجرا در آمد.


سال ٩٨ هم سال نسبتا شلوغی در زمینه فعالیت های تصویری او بود. نمایش «ناسور» به نویسندگی و کارگردانی محمد زارعی در جشنواره ملی تئاتر مردمی و نامزد جایزه بهترین نمایش، بهترین کارگردانی و دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مرد، حضور موفقی در این جشنواره داشت.

فیلم داستانیطلای خون” همراه با شهاب حسینی

در تابستان همان سال سومین تجربه کارگردانی خودش را با ساخت فیلم داستانی «همراز» که حضور موفقی در سطح بین‌المللی داشت را رقم زده است. مدتی بعد در فیلم سینمایی شصت و ۶» به کارگردانی یوسف درویشوند، فعالیت تصویری خود را در سال ٩٨ شروع کرد و بلافاصله در نقشی نو در سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری مقابل دوربین رفت. در اواخر سال ٩٨ زارعی در جدیدترین ساخته ابراهیم شیبانی تحت عنوان«طلاخون» به ایفای نقش پرداخت.

پیش تولید فیلم “آل”

شروع سال ٩٩ و چند ماه بعد از همه گیر شدن ویروس کرونا با مجوز وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سیمایی، و در شروع تولید گروه های فیلمساز؛ در تازه ترین فعالیت خود، در اولین ساخته سینمایی کاوه قهرمان حضور داشت. محمد زارعی هم اکنون در حال پیش تولید جدیدترین فیلمش تحت عنوان «آل» هست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.