×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری تب برفکی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس بهداشت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود : پیش‌بینی می‌شود همزمان با آغاز فصل زمستان یک میلیون راس دام سبک صنعتی، روستایی و عشایری استان قزوین تحت پوشش مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی قرار گیرند.

غلامرضا توکلی اظهار کرد: از آنجا که در این فاز مایه کوبی پرداخت هزینه واکسن و واکسیناسیون بر اساس نرخ تعیین شده برعهده دامدار است، بنابراین این اداره کل به دامداران توصیه می کند به منظور پیشگیری از بروز بیماری با اکیپ های مایه کوبی استان برای واکسیناسیون دام‌های خود نهایت همکاری را داشته باشند.

وی بیان کرد: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از مسری‌ترین بیماری‌های واگیر دام بوده که در صورت وقوع بیماری در واحدهای دامی حساس، بیش از ۹۰ درصد جمعیت دامی واحد را مبتلا و تا میزان تقریبی ۲۰ درصد تلفات دام های بیمار به ویژه دام های جوان تلف می شوند. 

این مسئول یادآور شد: بیماری تب برفکی در دام ها با بروز علائم تب، ریزش بزاق از محوطه دهانی و آثار تاول و زخم در پستان و محوطه دهانی موجب کاهش اشتهای دام، کاهش تولید شیر و گوشت و  تلفات دام شده و در صورت شیوع  موجب خسارات اقتصادی فراوانی به دامدار و صنعت دامداری کشور می شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.