×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وقت شهر را تلف نکنید!


حسن شکیب زاده روزنامه نگار و فعال فرهنگی در یادداشتی که در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می نویسد: طی ایام به روی کار آمدن شورای شهر جدید قزوین و شاید هم مدتها قبل آن، دهها علاقمند غیربومی و بومی نامزد تصدی پست شهرداری قزوین، ظاهرا برنامه هایشان را برای سرو سامان دادن شهر تحویل شورا داده اند و چند روزی است که به نوبت به صحن شورا دعوت می شوند و اهداف شان را از تصدی این پست نان و آب دار به حضرات ارایه می دهند. کاری که قطعا منجر به اتلاف وقت و زمان مردم و اعضای شورا می شود.

چرا که هیچ منتصبی حداقل طی سالهای تشکیل شوراها در قزوین، شهردار نشده است که باب میل اعضای مربوطه باشد. که اگر بود حداقل یک دوره در سمتش ماندگار می شد. البته که شهردارها هم مقصر اصلی نیستند، چرا که در دوران تصدی این پست، به جای پاسخگویی به نیاز شهر و مردم، همواره بایستی پاسخگوی فرمایشات و درخواستهای شخصی افرادی باشند که منت رای دادنشان تا آخر بر سر آنان باقی است و اگر هم فرمایشاتشان را اجابت نکنند بایستی خیلی زود عطای شان در شهرداری را به لقایش ببخشند.

اینکه این شیوه کار چقدر مفید فایده میتواند باشد نمی دانم که اگر بود بایستی در دوره های گذشته جواب می داد. اما به نظر می رسد این نوع عملکرد نشاندهنده ی عدم کارآیی مجموعه ی ناهمگون اعضای شورای شهر باشد. چرا که اگر “جمعا” حداقل سواد و یا کارآیی اداره ی یک شهرداری را داشتند، می توانستند با کنار گذاشتن نظرات شخصی و بی حاصل خود و با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان، نیازهای این شهر فرهنگی و تاریخی را مورد بررسی قرار داده و در قالب یک طرح اجرایی به افرادی که به دنبال شهردار شدن هستند ارائه داده و خواسته شود در صورتی که توان اجرای طرح شورا را دارند اعلام آمادگی کنند و تبصره ای هم قرار داده شود که تخطی از اجرای برنامه های مورد نظر، حاصلش برکناری و تاوان خسارات وارده ی احتمالی خواهد شد.

طبیعی است که با اجرایی کردن چنین طرحی، چه بسا افرادی که به دنبال پست و مقام و سرکار آوردن اهالی منزل و دود و دم خود و بستن پشت آبا و اجدادشان هستند، جرات جلو آمدن و پیشنهاد شهردار شدن را نداشته باشند و اعضای شورا حتا مجبور شوند فرد شایسته ای را شناسایی و از او درخواست و خواهش کنند که پست شهرداری را بپذیرد.

البته که این فقط یک نظر و پیشنهاد است و چه بسا نظرات کارشناسی و فنی بزرگان و کارشناسان مدیریت اجتماعی و شهری این دیار، کارآمدتر و اجرایی تر باشد که هست و اعضای شورا غافل از آن. غافلانی که اگر خود را در همه ی امور متخصص و کارشناس بدانند، قطعا تداوم این تفکر، آغازی بر استمرار آشفتگی و بی سرو سامانی این شهر خواهد شد. ان شاالله که اینگونه نباشد!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.