×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش حبس از برنامه‌های راهبردی دستگاه قضا است

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین روز سه شنبه در نشست علمی تخصصی پیرامون کاهش جمعیت کیفری با تمرکز بر مجازات های جایگزین حبس،افزود: این سیاست که در سال‌های اخیر از سوی دستگاه قضا اجرایی شده، نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

حجت الاسلام نورالله قدرتی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی و برنامه‌های راهبردی دستگاه قضا کاهش حبس است یعنی به جز مجازات‌هایی مانند حدود و قصاص که در شرع مقدس تعریف شده و قابل تغییر نیستند، برخی دیگر مانند تعزیرات به تشخیص حاکم یعنی حکومت و نظام اسلامی از طریق قوه مقننه مشخص می‌شوند و بعد به مرحله اجرا می‌رسند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری استان قزوین،ین مقام ارشد قضایی بیان کرد: مردم باید بدانند راه حل مشکلات حقوقی و قضایی، تقدیم شکایت و ورود به دستگاه قضایی نیست و امروز دنیا در حال تجربه راه حل های علمی با تبعات کمتری است که هیچ گونه مخالفتی با معارف دینی ندارد.

وی افزود:  زندان به عنوان یک مجازات نه تنها در راستای اهداف اصلاح و درمان موثر نیست بلکه منجر به قطع رابطه زندانی با زندگی عادی، خانواده، کار و اطرافیانش می شود همچنین این مجازات علاوه بر محکوم، صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری را نیز به خانواده و جامعه وارد می‌کند که باید برای کاهش آنها اقدام شود.

به گفته وی: متاسفانه با وجود اصلاحات صورت گرفته در قانون آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی از سال ۹۲ به بعد همچنان فاصله زیادی بین نگاه همکاران قضایی و قانون گذار وجود دارد.

 قدرتی افزود افزود: برای حل مسأله ازدحام جمعیت در زندان‌ها باید استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور جهت طراحی الگوی نوین مواجهه با مسأله زندان و تحول در سیاست‌های کیفری مورد توجه قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.