×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یک دقیقه زائر کربلا شوید/به تو از دور سلام

به گزارش کافه خبر قزوین،ناهید هدایتی در یادداشتی که در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می نویسد: موسم اربعین ، میعادگاه عاشقان و تجلی حضور مردمی است که با امید به حکومت نهایی اسلام هر ساله پای در این مسیر میگذارند ولی به دلیل شرایط کنونی و ورود ویروس منحوس کرونا، زائران سایر کشورها و از جمله ایران اسلامی نمی توانند در این رخداد بزرگ حسینی حضور پیدا کنند ولی به هر جهت هم وطنان و همشهریان محب حسینی می توانند از طرق مختلف همانند حضور در فعالیت های عام المنفعه و با دستگیری نیازمندان ،کشور را تبدیل به یک حسیینه بزرگ کنند و از همان ثواب معنوی و اخروی بهره مند شوند.

چله عشق زیر سایه سنگین ویروس منحوس کرونا

بر اساس روایات، اگر کسی شوق و عزم واقعی برای کار خوبی داشته باشد، اما به دلیل موانع موفق به آن نشود، ثواب آن عمل برای او نوشته می‌شود.

بنا بر نظر فوق،پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم سیدالشهدا(ع)، با آن‌همه ثواب‌های بی‌نظیری که دارد، از این قاعده مستنثی نیست.

هرچقدر این شوق و حسرت را افزایش پیدا کند و بیشتر ابراز شود، به همان میزان از آثار معنوی بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین بیشتر بهره مند خواهیم شد.

بر همین اساس، همانند دهه اول ماه محرم سال جاری می بایست تلاش همه دلدادگان حسینی در راستای رونق بخشیدن به زیارت از راه دور و فضای مجازی باشد.

هر فردی که در فضای مجازی فعالیتی دارد، می‌تواند با بازنشر روزانۀ مطالبی که تداعی کننده مسیر زیبای مرز تا کربلا و شوق و حسرت پیاده‌روی اربعین را در دل‌ها تشدید کند و سهمی در این سفر زلال داشته باشند.

  در حال حاضر که شیوع کرونا موجب بسته شدن راه‌های سفر به کربلا برای تمام مشتاقان زیارت حسینی شده است بر همین مبنا،متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با راه‎ اندازی ایستگاه‌های ارتباطی، امکان تماس صوتی و زیارت از راه دور را فراهم کردند.

هموطنان وشهروندان قزوینی می توانند با سامانه “1640” ارتباط برقرار کرده و از زیارت مجازی آقا امام حسین(ع) بهره مند شوند.

زمان مجاز برای برقراری ارتباط با حرم های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) یک دقیقه پیش بینی شده است و پس از این زمان، تماس به صورت خودکار قطع خواهد شد.

به گفته مسئولان، این اقدام ارزشمند، سامانه تلفنی ارتباط با حرم و زیارت از راه دور بیش از یک هزار تماس را در یک ساعت بدون مشکل می تواند دریافت کند. هزینه تماس با حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) به منظور زیارت از راه دور از داخل عراق به صورت رایگان و از سایر کشورها بر اساس تعرفه های بین المللی خواهد بود.

با شیوع ویروس کرونا بر اساس اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا در کشور مکانهای سربسته از جمله حرم‌ها، زیارتگاه‌ها، مساجد بسته خواهد شد ولیکن، مکان های دیگری برای پذیرای عزاداران حسینی(ع) اختصاص یافته است.

حتی عده‌ای از مردم با سیاه پوش کردن خانه‌هایشان، از طریق تلویزیون و فضای مجازی در مراسم های عزاداری شرکت می کنند.

در روز عاشورا مردم ثابت کردند که عزاداری برای امام حسین(ع) تعطیل بردار نیست و این روز، روز مهر ورزی به سالار شهیدان و اهل بیت(ع) است از این رو فقط نوع عزاداری هاست که رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

تبلور عشق حسینی در کمک های مومنانه

حضور حداکثری افرادی که از لحاظ مادی توانمند بودند در این روزهای کرونایی به یاری نیازمندان شتافتند که در نتیجه با تهیه بسته های معیشتی، به شکل متفاوت تری نذر خود را ادا کردند.

وجود این محدودیت در اطعام سبب نشد که نذورات کاهش یابد و تنها شیوه آن فرق کرده است،اقدامات گسترده و قابل توجه در گره گشایی از مشکلات آسیب دیدگان از کرونا اقشار ضعیف جامعه و مواسات همگی بیانگر و توصیف کننده احسان خیراندیشانه مؤمنین است.

امسال نذر کتاب، نذر خون، نذرهای فرهنگی دیگر، نذر سلامت و راه اندازی موکب‌های سلامت از سال‌های گذشته پررنگتر شده است.

ضمن تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اینکه عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود،امسال نیز به خاطر حفظ جان،عزاداری ها شکل دیگری گرفت و مردم عشق و محبت خویش به سید سالارشهیدان(ع) و خاندان و اهل بیتش(ع) را به گونه دیگری به نمایش گذاشتند و با در نظر گرفتن حفظ جان یکدیگر فرهنگ دینی را زیر پا نگذاشتند و احساساتشان جان یکدیگر را فدای دین نکردند بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز و حتی در خانه هایشان عزاداری کردند که این حرکت،ستودنی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.