×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یک چترباز شهید در پای صندوق رأی

به گزارش کافه خبر قزوین،این تصویر در سال ۱۳۶۰ در منطقه کردستان به یادگار باقی مانده است. رزمنده‌ای که در عکس مشاهده می‌کنید  سرباز شهید محمدعلی فلاح مهرآبادی از رزمندگان «تیپ ۵۵ هوابرد» ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

این سرباز در بخش از وصیت‌نامه خود یادآور شده است: «راه من راه خداست، راه خونین حسین و شهادتم افتخاری دیگر به راه سرخ حسین است. بارالها! این جان خود داده را با بدی‌هایش بپذیر و بر گناهانش قلم بطلان بکش. تا آنجا که یادم هست به کسی بدهکار و طلبکار نیستم. فقط به برادرم نجاتعلی که آن‌هم امیدوارم مرا حلال کند. مرا در همان قبرستان مهرآباد، کنار قبر شهیدان دیگر به خاک بسپارید.»

او که دارای گواهی نامه پایان چتربازی بود، در کردستان ترکش خمپاره به پایش اصابت کرد و زخمی شد اما اجازه نداد که خانواده‌اش از این جراحت با خبر شوند. به علت مسدود بودن راه‌ها مدت ۹ ماه کسی نتوانست به ملاقاتش برود. تا اینکه از تیپ هوابرد از کردستان به شیراز بازگشت و  ۲۳ روز  در مرخصی به سر برد.

پس از اتمام مرخصی به پادگان بازگشت و این بار برای انجام مأموریت به جبهه جنوب اعزام شد و در عملیات «فتح المبین» شرکت کرد. محمدعلی با دیگر همرزمانش در جبهه شوش مشغول نبرد با دشمن متجاوز بود و در مرحله سوم عملیات فتح‌المبین درحالی‌که ۹ روز از عید نوروز می‌گذشت، به شهادت رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.