×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵ هزار راننده در استان قزوین از کرونا آسیب دیده اند

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین پیش از ظهر شنبه در نشست شورای حمل و نقل استان که در استانداری قزوین برگزار شد، کمبود لاستیک به ویژه در برخی سایزهای خاص و اختلاف سبد وارده و حواله شده را از مهم‌ترین مشکلات در توزیع لاستیک استان عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته تاکنون ۷۷ هزار و ۳۶۴ حلقه لاستیک در استان جذب شده و تعداد لاستیک حواله شده برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز ۷۴ هزار و ۶۲۸ حلقه بوده است.

با توجه به بررسی انجام شده تعدادی از سایزهای لاستیک به اندازه کافی نیست و این موضوع باعث طولانی شدن صف انتظار برخی از رانندگان در این بخش شده است.

جواد حق لطفی با اشاره به شارژ نبودن سبد ویژه لاستیک و عدم تطابق تعداد لاستیک با تعداد ناوگان استان گفت: قزوین استانی استراتژیک در زمینه حمل و نقل است و عدم همخوانی عرضه و تقاضای لاستیک می‌تواند در بلند مدت به نارضایتی رانندگان منجر شود.

این مسئول در همین راستا خواستار مکاتبه و پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه توزیع لاستیک و شارژ سبد لاستیک شد و گفت: همچنین تشکیل تیمی مشترک و بازدیدهای دوره‌ای سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، استانداری و راهداری و برخورد قاطع با متخلفان در حوزه لاستیک از دیگر راهکارها برای رفع این عدم همخوانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بخش دیگری از این نشست بر لزوم ساماندهی ناوگان وانت بار استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرایند صدور بارنامه برای وانت بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان در جاده‌ها سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه اندازی شده و نسبت به اطلاع رسانی، شناسایی و صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام خواهد شد.

حق لطفی یادآور شد: از این پس جهت دریافت سهمیه عملکردی سوخت، ناوگان وانت بار باید نسبت به اخذ مدارک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه جهت حمل محمولات اقدام کنند.

وی با اشاره به انجام شده در راستای ساماندهی وانت بارها گغت: بر اساس بند پنج مصوبات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ساماندهی وانت بارها و مدیریت سوخت و پلیس راه نسبت به کنترل اسناد از جمله کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه اقدام کنند.
حق لطفی در همین راستا خواستار جلب مشارکت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در اجرای همه جانبه طرح و ارسال بخشنامه از سازمان صنعت، معدن و تجارت به تمام واحدهای تولیدی جهت حمل بار تحت بارنامه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم جابجایی بار از گمرکات توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مجاز گفت: حوزه حمل و نقل جاده‌ای با وجود تلاش‌های وصف ناپذیر فعالان این عرصه به خاطر افزایش سرسام آور قیمت قطعات یدکی دچار ضرر و زیان‌های زیادی شده اند که شاید همکاری گمرک و صنعت، معدن و تجارت در هدایت حمل تمام بار شرکت‌های تولیدی در چرخه واقعی حمل و نقل جاده‌ای تا حد زیادی این مساله را جبران کند.

حق لطفی افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ کامیون بدون ورود و دخالت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گمرک خارج می‌شوند که دلالان آن را بین خودشان توزیع می‌کنند و نمی‌گذارند در چرخه واقعی حمل و نقل قرار گیرد در صورتی که می‌توان با ساماندهی این موضوع به نفع ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بخش زیادی از مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.