×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ابلاغ الکترونیکی بیش از یک میلیون اوراق قضائی در دادگستری قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری قزوین با اعلام این خبر افزود: طی سال گذشته از سوی محاکم استان بالغ بر یک میلیون و ۳۳۰ هزار اوراق قضائی از قبیل ابلاغ، اخطار، احضار و… برای طرفین پرونده به صورت الکترونیکی ارسال شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری قزوین،حجت الاسلام نورالله قدرتی اظهار کرد: برای ابلاغ این پرونده‌ها به شیوه سنتی و آنچه در گذشته انجام می‌گرفت، دست کم باید بیش از ۲ میلیون و ششصد هزار برگه چاپ می‌شد که با این روش نوین در مصرف کاغذ صرفه جویی مطلوب به عمل آمده است.

این مقام ارشد قضائی استان با اشاره به اینکه طی سال ۹۹، ۸۸ درصد اوراق، الکترونیکی ابلاغ شده است اعلام کرد: نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، به حمداله شاهد افزایش ۵ درصدی در ابلاغ اوراق قضائی به این روش بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: ابلاغ الکترونیک در حفظ حریم خصوصی افراد بسیار مؤثر است، از سوی دیگر با جلوگیری از تجدید اوقات رسیدگی به پرونده‌ها، در ارتقا سرعت رسیدگی قضائی و کاهش اطاله دادرسی نقش اثرگذاری خواهد داشت.

گفتنی است، شهروندان و طرفین پرونده می‌توانند با ثبت نام در سامانه ثنا از طریق آدرس https://sana.adliran.ir اوراق پرونده را به صورت الکترونیک دریافت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.