×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح اطعام و احسان حسینی توسط کمیته امداد قزوین در ماه‌ محرم/ طرح نیکوکاری محله محور با محوریت مردم و معتمدان محله فعالیت می کند

 به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۶ مرداد) به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر۶۲ هزار خانواده زیر چتر حمایتی این نهاد هستند،که از این تعداد ۱۷ هزار خانوار سالمند هستند.

مهر علی حق گویان افزود: طرح نیکوکاری محلات علاوه بر نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری  به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله از هفته گذشته در قزوین آغاز به کار کرده است، تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کند، به همین منظور،تا کنون در چهار محله استان این طرح به صورت نمونه اجرایی شده است.

120  مرکز نیکوکاری در سطح استان قزوین فعالیت می کنند

وی با بیان اینکه ۱۲۰  مرکز نیکوکاری در سطح استان قزوین فعالیت می کنند افزود: در حال حاضر ۳۲ هزار خانوار تحت پوشش ما هستند و ۵۰ هزار خانوار نیز از مساعدت‌هایی در حوزه مسکن و درمان برخوردار هستند که به طوذر کلی میتوان گفت،که می‌توان گفت 10 درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی است.

حق گویان با بیان اینکه در عید غدیر هم بیش از ۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۲ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد است اعلام کرد: مردم استان در عید قربان بیش از ۶ میلیارد تومان و در عید غدیر ۲ میلیارد تومان کمک مالی داشته اند.

حق گویان با بیان اینکه اطعام خانواده های نیازمند در ایام عزاداری امام حسین (ع) نیز انجام می شود تصریح کرد: امسال هم مانند سال گذشته در صدد هستیم با رعایت پروتکلهای بهداشتی، غذای گرم و بسته های معیشتی را بین مردم توزیع کنیم که این حرکت نیازمند مساعدتهای مردم،خیرین و هئیت های مذهبی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مسئله هزینه مسکن در حال افزایش است و به عنوان مشکل اصلی افراد تحت پوشش کمیته امداد به شمار می رود، به همین دلیل می بایست خیران به شکل جدی به این موضوع توجه و ورود کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.