×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احیای محلات قدیمی به توسعه پایدار گردشگری قزوین منجر می شود/تغییر کاربری خانه های تاریخی به رونق گردشگری کمک می کند

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین در نشست با مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: بافت تاریخی قزوین از ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگری برخوردار است که باید از آنها برای کمک به رونق این بخش بهتر و بیشتر بهره بگیریم.

علیرضا خزائلی با اشاره به بسترسازی قانونی برای ساماندهی و تغییر کاربری خانه های تاریخی از سوی بخش خصوصی،افزود: آن دسته از خانه های تاریخی که در تملک میراث فرهنگی است می تواند در این قالب به بخش خصوصی واگذار شود و همچنین آن دسته از خانه های تاریخی که در مالکیت بخش خصوصی هستند نیز می توانند از این ظرفیت قانونی بهره مند شوند.

به گفته وی، خانه های تاریخی قزوین می توانند در قالب مراکز پذیرایی، اقامتگاه ها و هتل های سنتی، خانه های صنایع دستی و سراهای گردشگری و فرهنگی به فعالیت بپردازند.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی قزوین،خزائلی از خانه های تاریخی به عنوان نمادهای تاریخ و هویت شهرهای قدیمی یاد کرد و تصریح کرد: تغییر کاربری خانه های تاریخی در چارچوب ضوابط و قوانین تعریف شده ضمن آنکه به حفاظت و حراست بهتر این مجموعه ها منجر می شود، به رونق گردشگری نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی بیان کرد: رونق گردشگری با ساماندهی محلات قدیمی و خانه های تاریخی به درآمدزایی برای شهروندان ساکن در این بخش ها و بهبود کیفیت زندگی ها نیز کمک خواهد کرد.

این مسئول با تاکید بر شناسایی بناهای واجد شرایط برای تشویق مالکان آنها به تغییر کاربری و تبدیل شان به اقامتگاه ها و سراهای سنتی و ارایه خدمات گردشگری در آنها، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین برای اجرای طرح های مرمت مشارکتی و ارایه تسهیلات در این بخش به بناهای تاریخی واجد شرایط آمادگی لازم را دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.