×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از آتان الموت تا چهار راه بنیاد شهید قزوین !/سردار مینودری از جنس مردم  و برای مردم

به گزارش کافه خبر قزوین،جعفر بخشی بی نیاز نویسنده و روزنامه نگار استان قزوین در یادداشتی که به مناسبت نشست خبری فرمانده سپاه استان که شامگاه گذشته در سالن جلسات شهید حسن پور و به همت بسیج رسانه استان برگزار شد و در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می نویسد: روزی که قرار بود عازم جبهه شود ؛ با کفش پلاستیکی و پای پیاده از خانه ای محقر در روستایی در آتان الموت تا معلم کلایه راه رفته. درست زمانی که در آتان نه برق بوده نه آب. نه تلفن بوده نه گاز. جاده هم خاکی بوده و آثار زرق و برق امروزی در خانه های ساده ی آتانی ها نبوده. اما صفا و عشق و معرفت از سینه های تک تک اهالی آتانی ها فضای شالیزارهای الموت را پوشانده بوده. از آن روز تا فروردین سال ۱۴۰۱ رستمعلی فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشت و از یک نوجوان ساده ی روستایی در آتان الموت به فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین رسید.

برای رفیعی آتانی فرق چندانی نداشت که صندلی اش در همان خانه ی روستایی آتان باشد یا یکی از اتاق های سپاه در خیابان بنیاد شهید قزوین. او یاد گرفته بود هر کجا که هست آداب نشستن و برخاستن بداند و چنان کند که زیبنده ی او و خانواده ی آتانی هاست. برای همین است که رستمعلی رفیعی آتانی جزو معدود مدیرانی ست که در سپاه کشور خوش درخشیده و نمرات قابل قبولی دارد. حالا هم که در جایگاه فرماندهی ارشد سپاه استان قزوین حضور دارد ؛ به گمان خیلی ها همان رستمعلی روستای آتان الموت است.

همان جوان ساده ی بی غل و غش و بی ادعا. پاک دست . متعهد و مقید که به عشق سرزمینش لباس سپاه را بر تن کرد و عیار بالای خودش را به رخ کشید. فرماندهی کل سپاه که دانسته بود این مرد چه وزنه ی تمام عیاری ست با کشف استعدادهای بالقوه ی وی مسئولیت مهمی را در کارنامه ی وی ضبط و ثبت کرد تا مردمی ترین نهاد امنیتی کشور ستاره های فروزان خود را ببیند و به وجودشان ببالد.

از دیار مینودری مردان و زنان بسیاری به اوج رسیدند و بزرگ شدند که درایت و کاردانی و لیاقتشان را باید ستود. این مناصب بزرگ برای مردانی چنین پر توان نام قزوین را درخشان کرده است.‌ حالا سهم ما از شایستگی های مدیریت در ارکان بنیادی نظام کمتر از شهرهایی مثل تهران و یا مشهد و اصفهان و شیراز و …. نیست.

و حالا هم رستمعلی رفیعی آتانی این نام را از قزوین اعتباری دیگر بخشیده و هویتی ماندگار را بر بدنه ی این لیاقت حک کرده است. بی شک برای اخوان رفیعی آتانی یکی در سپاه استان و دیگری در بدنه ی خانه ی ملت در بهارستان می‌ توان ویژگی‌ های اخلاقی بسیار زیادی قائل بود. توفیق رخ‌ نمایی در مدیریتی چنین متبحرانه این تاثیر را از نگاه ما آنقدر جدی کرده است که می‌توانیم حکمی فراتر از این منصب به وی قائل شویم . مثلا فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور رستمعلی رفیعی آتانی.

می‌توانیم ثابت کنیم که یک جوان روستایی خوش قلب نیک ذات ؛ که حالا نبض سپاه استان قزوین را در دست دارد حتما این توانایی را داشته که علاقه مندانش متحد شوند تا وی را به شایستگی بر صندلی ریاست سپاه استان بنشانند.

مراسم افطاری بسیج رسانه ی استان و حضور رفیعی آتانی میان اصحاب رسانه در روز ارتش گویای این رخداد شیرین بود که هنوز رگه های انصاف و جوانمردی و ساده زیستی در لایه های میانی وجود برخی از سپاهیان مردم را از این نهاد قدرتمند ناامید نکرده است. علیرغم آن چه شنیده و دیده می شود سپاه مردمی ترین نهاد کشور است که با حضور افرادی چون رفیعی آتانی ها همچنان پابرجاست و از افتخارات ارزشمند این کشور محسوب می شود.‌

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.