×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از تولید مستند «تاریخ شفاهی» تا رونمایی کتاب «ماه و پروین» در حوزه هنری قزوین

 به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس حوزه هنری قزوین به تشریح برنامه‌های حوزه هنری قزوین، ، ویژهٔ گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کلیهٔ برنامه‌ها در فضای مجازی ارائه می‌شود.

محمد رضا امامقلی افزود:: فیلم «مستند تاریخ شفاهی دی ۵۴» از جمله تولیدات پژوهش محور این مرکز است که به سیر تحولات سیاسی و اجتماعی قزوین در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب از زبان مبارزان می‌پردازد.

وی با اشاره به تولید نمایش صوتی «طیب یعنی پاک» توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری، بیان کرد: شهید طیب حاج رضایی از جمله چهره‌های تأثیرگذار در نهضت امام خمینی (ره) است که سرگذشت، زندگی و شهادت او به‌صورت هنرمندانه در این نمایش شنیداری روایت شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی حوزه هنری قزوین، این مسئول بیان کرد: کارگاه مجازی گرافیک با موضوع چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ماست و در این ورکشاپ (مجازی) پوسترهای پانزده شهید شاخص استان، توسط هنرمندان این مرکز طراحی و ارائه می‌شود.

وی، رونمایی کتاب «ماه و پروین» روایت داستانی خاطرات همسر شهید جلال‌الدین ذوالقدر، به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان از دیگر برنامه‌های این مرکز برشمرد.

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به به نقش و تأثیر اشعار، تصانیف و آهنگ‌های انقلابی در سال‌های پیش و پس از انقلاب افزود: همواره مبارزان انقلابی از شعر و موسیقی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی در بیان ارزش‌ها، مفاهیم و آرزوها بهره جسته‌اند به همین مناسبت با توجه به محتوای حماسی، ملی و میهنی تصانیف عارف، آلبوم موسیقی «جان وطن» در این ایام رونمایی و به مخاطبان ارائه می‌گردد.

وی در پایان به تولید کتاب صوتی «هفت زمستان» گزیده داستان کوتاه مربوط به شهدای هفتم دی ماه ۱۳۵۷ قزوین، برپایی نمایشگاه مجازی آثار نقاشان برجسته انقلاب اسلامی کشور، رونمایی مجموعه شعر نوجوان «کوچه‌های آبی»، اکران مردمی «دیدن این فیلم جرم است» در سطح استان را از جمله برنامه‌های این مرکز در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.