×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند

به گزارشکافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در مراسم معرفی اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از جلسات متعدد و پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکل هیئت منصفه و پیگیری در حوزه قوانین و مقررات، کسب ارشاد از مرکز و اجرای صحیح و درست فرایند آن، کارها به سرانجام رسید و ۱۴ نفر با ابلاغ ناصر سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه به عنوان عضو هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین انتخاب و معرفی شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری قزوین،علی شعبانی افزود: خوشبختانه تعداد پرونده‌های جرایم مطبوعاتی در استان زیاد نیست ولی به هر حال رسیدگی به همان تعداد اندک پرونده‌ها نیز باید با نظر هیئت منصفه مطبوعات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در انتخاب اعضای هیئت منصفه مطبوعات، روند کار در استان‌ها به این شکل نبوده که مشارکت جمعی با دخالت و نظر پنج مقام استانی صورت گیرد، عنوان کرد: ما به لحاظ اینکه خرد جمعی در این امر دخیل باشد اعضای هیئت منصفه استان را با نظر پنج مقام استانی انتخاب کردیم تا نتیجه انتخابات مطلوب‌تر باشد.

به گفته این مقام ارشد قضایی استان قزوین، در انجام این فرآیند در یک بخشی از کار اشتباه صورت گرفت و برای ۴۰ نفر ابلاغ انجام شد ولی بعدا متوجه شدیم که بخشی از کار اشتباه بوده و آن را اصلاح کردیم.

وی بیان کرد: برخی از افرادی که به آن‌ها ابلاغ صورت گرفته بود، گلایه مندی‌هایی داشتند که آن را مطرح کردند و امیدواریم در دوره‌های بعدی هیئت منصفه مطبوعات مشارکت داشته باشند و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم قاسم اللهیاری، محمدرضا امامقلی، حامد آقاحسینی، محمدرضا خردمند، جابر خرم نیا، روح الله شریفی، مهدی مهدیخانی، محمدرضا آرام، سعید تاسا، احمد خورگامی، هادی درزی رامندی، آرش شایسته نیا، کبری علیخانی و محمد فلاح صفری در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند که بدون درنظر گرفتن گرایش‌های شخصی یا گروهی و با رعایت صداقت، تقوی و امانت داری در راه احقاق حق و ابطال باطل انجام وظیفه کنند.

۱۴ عضو جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین نیز احکام خود را از رئیس کل دادگستری قزوین دریافت کردند.

 گفتنی است،اعضای هیئت منصفه مطبوعات در راستای اجرای مفاد اصل ۱۶۸ قانون اساسی و ماده ۳۶ قانون مطبوعات مصوب سال ۷۹ تعیین می‌شوند و رسیدگی به جرایم مطبوعاتی باید حتما با حضور اعضای این هیئت برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.