×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین، این طرح تحقیقاتی – آموزشی – توانبخشی با طراحی هوش مصنوعی شبیه ساز چند حسی و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال توسط یک گروه تخصصی مهندسی – توانبخشی طراحی و اجرا شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین در این باره اظهار کرد: مجوز این مرکز تخصصی که توان ارائه خدمات به کودکان طیف اتیسم سایر استان‌ها را نیز دارد، توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین صادر شده است.

معرفت الله احمدی افزود: تاکنون ۳ جلسه تخصصی با حضورجمالی پور استاندار قزوین، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولین و کارشناسان تخصصی آموزش و پرورش استثنایی و این گروه تخصصی مهندسی– توانبخشی برای بررسی مبانی نظری و فنّی و فرایند اجرایی آن برگزار شده است.

وی توضیح داد: استاندار قزوین در این جلسات بر پیگیری قانونی مجوز‌ها و دقّت نظر در فرایند درمان تأکید کرد و اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به بدیع و نوآورانه بودن این طرح و طراحی نرم افزار و سخت افزاری بی بدیل آن در دنیا، بر آمادگی کامل مجموعه آموزش و پرورش استان در اجرا و ارزیابی آن تأکید کرد.

رئیس آموزش و پرورش اداره استثنایی استان ادامه داد: اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال عصبی– رشدی است که همراه با نقص در تعامل و ارتباط اجتماعی، الگو‌های محدود و تکراری در رفتار، علایق و فعالیت‌ها است.

وی افزود: اصرار بر یکنواختی، حساسیت در برابر تغییرات محیطی، حرکات کلیشه ای، مشکلات یکپارچه حسی و فقدان تمایل به همسالان از علائم بارز این اختلال است.

احمدی تصریح کرد: این اختلال بر اساس نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی در ۳ سطح شامل سطح یک، نیازمند حمایت، سطح ۲، نیازمند حمایت جدّی و سطح ۳، نیازمند حمایت‌های بسیار جدّی تعریف شده است، اتیسم سطح ۲ بیش‌ترین فراوانی تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی را شامل می‌شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد ۴۰ دانش آموز طیف اتیسم در مدارس استثنایی استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.