×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره مندی ۹۲۰ مددجو در زندان از مرخصی یکماهه

حجت الاسلام حسین کثیرلو در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و ضرورت حفظ سلامت آنها و پرسنل سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با بهره گیری از بخشنامه رئیس معظم قوه قضائیه ۹۲۰ نفر از زندانیان استان که ۱۴ نفر آنها از مددجویان زن هستند مشمول بهره مندی از از مرخصی یک ماهه شدند.

وی با تاکید بر اینکه مجازات زندان برای مجرمان خطرناک، مزاحمان نوامیس مردم و سارقین و اشرار و برهم زنندگان امنیت ضروری است، گفت: باید از سازوکارهای پیش بینی شده در قانون جدید التصویب «کاهش مجازات حبس» برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شده اند و سابقه ندارند استفاده کنیم.

معاون حقوق شهروندی رئیس کل دادگستری قزوین به نقش مؤثر مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش یا تکرار نشدن جرم اشاره کرد و گفت: در صورتی که به جا و مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود به طور حتم می‌تواند در کاهش جرم، مؤثر واقع شود در غیر این صورت ناکارآمد خواهد بود.

وی یادآور شد: جایگزین کردن حبس حتماً به نفع جامعه و مفید به حال مرتکبان اعمال مجرمانه است زیرا از یک‌سو باعث می‌شود در هزینه‌ای که صرف نگهداری بیهوده این‌گونه افراد در زندان‌ها می‌شود، صرفه‌جویی شده و از دیگر سو امکان بدآموزی آنها و یاد گرفتن آموزه‌هایی که از آن آگاه نیستند از زندانیان باسابقه از بین برود.

حجت الاسلام کثیرلو تصریح کرد: در عین حال احتمال متنبه شدن افراد و بازنگری آنها نسبت به آنچه کرده‌اند، بوده‌اند و می‌خواهند باشند، افزایش پیدا کند، این تغییرات همواره از خواسته‌های مهم مقامات ارشد نظام بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.