×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیماران کرونایی ناقض قرنطینه، جریمه می‌شوند

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد،اظهار کرد: بیماران کرونایی که طرح قرنطینه و خانه‌نشینی را نقض کنند، به پرداخت جریمه و هزینه‌های درمانی سایر بیماران کرونایی و تهیه اقلام بهداشتی محکوم می‌شوند.

محمد قاسمی افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ایجاد تهدید برای سلامت و بهداشت عمومی از هر طریقی جرم محسوب می‌شود و قطعاً افراد آلوده به کرونا که در سطح جامعه و محیط کار هم تردد می‌کنند، مجرم به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی بر مبنای گزارش‌های مستند دانشگاه علوم پزشکی با متخلفان کرونایی برخورد می‌کند،افزود: قانونگذار از طریق تصویب قانون یاد شده از سلامت و جان مردم صیانت می‌کند و مرجع و متولی قانونی تشخیص تهدیدات و افراد مختلف در حوزه سلامت عمومی هم دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده است.

به گفته این مقام قضایی،واحد‌های صنفی متخلف باید بدون هیچ گونه گذشتی پلمب شوند.

دادستان قزوین با انتقاد از برخورد سهل‌انگارانه برخی دستگاه‌های نظارتی با افراد و صنوف متخلف در حوزه کرونا افزود:  دستگاه‌های نظارتی در شرایط ویژه امروز باید مسامحه‌کاری با صنوفی که ایجاد تجمع انسانی و شلوغی می‌کنند را کنار گذاشته و بدون هیچ گذشتی اقدام به پلمب واحد‌های صنفی و مراکز تجاری شلوغ و پرجمعیت کنند.

قاسمی با بیان اینکه در کنار توبیخ باید تشویق هم وجود داشته باشد، گفت : باید صنوفی که همکاری تام و تمامی با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی را داشته‌اند، تشویق کرد تا از این طریق انگیزه‌ای در سایر افراد و صنوف هم ایجاد شود که با همت بیشتر محدودیت‌های کرونایی را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه پاییز و زمستان فصل اصلی کسب‌وکار بسیاری از واحد‌های صنفی است، تصریح کرد: برای جلوگیری از ضرر و زیان این گونه کسب‌وکار‌ها می‌توان به بعضی اصناف اجازه فعالیت به صورت نوبتی و شیفتی داد تا مردم هم بتوانند کالا‌های ضروری خود که در این روز‌ها به فروش می‌رسند، بدون دردسر تهیه و خریداری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.