×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تداوم قطعی برق در قزوین زمینه ساز بیکاری بیش از ۲۰ هزار کارگر می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین روز شنبه در نشستی برخط با محوریت حل مشکل نوسانات مستمر برق واحدهای تولیدی، افزود: مدیران شرکت ها طی مکاتبه‌ای ورود خسارات ناشی از قطعی برق را بیان کنند تا این معضل را چنانچه از طریق استان حل نشود به استحضار مراجع عالی قوه قضاییه برسانیم و شاهد حل این مشکل باشیم.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: قطعی برق در منازل و گرمای تابستان را تحمل می نماییم، اما نباید برق واحدهای صنعتی دچار نوسان و قطعی شود.

این مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: اگر مدیران در این زمینه همکاری داشته باشند و این مشکل مرتفع شود از بیکاری بیش از ۲۰ هزار کارگر در سطح استان استان جلوگیری خواهد شد در غیر این صورت با بیکاری گسترده، زمینه بروز ناهنجاری ها و وقوع جرایم، بسیار محتمل خواهد بود.

قدرتی با اشاره به راهکاری مبنی بر اینکه برخی صنایع تا ساعت مشخصی فعالیت دارند و قطعی برق پس از زمان تعطیلی مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد، گفت: باید تعداد شرکتهایی که ۲۴ ساعته باید فعال باشند، مشخص شود چون تعطیلی این شرکتها باعث خسارات جبران ناپذیری به مالکان و بیکاری کارگران می شود پس به هیچ عنوان نباید برق این شرکتها قطع شود.

وی افزود: همچنین باید بررسی شود استانهایی که همطراز استان قزوین در امر تولید برق هستند چه میزان نوسان برق دارند و چه مقدار سهمیه به این استانها اختصاص داده شده است تا اگر رعایت انصاف و عدالت صورت نگرفته از طریق مسئولان استان و کشور پیگیری لازم به عمل آید.

گفتنی است،استان قزوین با چهار هزار واحد تولیدی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود و نوسانات و قطعی برق، ورود خسارات گسترده به آنها را در پی دارد.


با توجه به این موضوع،  تولیدکنندگان استان با ابراز نارضایتی در خصوص قطعی های مستمر برق و تاثیر منفی آن در تولید و بیکار شدن کارگران شاغل خواستار تقسیم عادلانه قطعی برق برای تمام کشور هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.