×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعیین تکلیف ۶۳ درصدی پرونده‌های معوق در دادگستری قزوین

 به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها از سوی ریاست قوه قضائیه، از دی ماه سال گذشته تاکنون ۶۳ درصد پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده است.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون از ۱۲ هزار و ۹۱۰ پرونده به هشت هزار و ۱۳۷ فقره پرونده رسیدگی شده و تعیین تکلیف شده اند.

این مقام ارشد قضائی استان در خصوص به کارگیری اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی‌های قضائی توضیح داد: بازرسی‌های دوره‌ای و مستمر با استفاده از کارگروه بازرسی تخصصی از شعب و حضور کارمندان قضائی و اداری شعبه‌ها خارج از ساعت اداری از جمله اقداماتی بود که سبب کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق در دادگستری استان شده است.

قدرتی تصریح کرد: تهیه بسته دادرسی الکترونیک به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در قالب تشکیل جلسات از طریق پیام رسان های داخلی، تشکیل جلسات از طریق ارتباط تلفنی و برگزاری دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان نیز در کاهش آمار پرونده‌های معوق نقش بسزایی دار که در صورت توسعه و تأمین منابع مالی و الزام همکاران آثار مثبت آن بیش از گذشته روشن خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.