×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت خانه‌های هلال قزوین سبب توانمند سازی جوامع محلی در مقابل حوادث غیر متقربه می شود

به گزارش کافه خبر قزوین،حسن آصفی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق فکر داوطلبان، افزود: راه اندازی خانه‌های هلال و گسترش فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در خانه‌های هلال، راهبرد اصلی جمعیت هلال احمر استان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال یکی از ظرفیت‌هایی است که باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت بسترسازی شود، عنوان کرد: در خانه‌های هلال می‌توان با آموزش، مردم مناطق مختلف شهری و روستایی را برای خود امدادی و ارائه خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرده و از آنها کمک گرفت.

آصفی بیان کرد: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر از راه اندازی خانه‌های هلال، آموزش و ساماندهی ظرفیت‌های فعالیت‌های داوطلبانه در خانه‌های هلال است که نباید فقط به راه اندازی بسنده کنیم بلکه فعال سازی برای استفاده از ظرفیت‌های خانه‌های هلال هم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: ضرورت دارد در زمینه فعال سازی خانه‌های هلال اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا گام بلندی برای افزایش آمادگی جوامع محلی در مقابل حوادث و خطرات احتمالی برداشته شود.

این مقام مسئول در این نشست با اشاره به اهمیت و اولویت فعالیت‌های داوطلبانه در هلال احمر، اظهار داشت: اقدامات داوطلبانه باید در رأس کار و اولویت جدی قرار گیرد و رفع نیاز نیازمندان و کار پایدار و ماندگار در دستور کار فعالیت‌های داوطلبانه باشد.

به گفته وی، امروز بالاترین فرصت جمعیت هلال احمر فعالیت‌های داوطلبانه است که باید در این راستا با تمام توان فعالیت کرد و به گونه‌ای اقدام نمود که شاهد گسترش پایدار فعالیت‌های انسان دوستانه در سطح استان باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد:ایجاد حلقه واصل بین توان توانگر و نیاز نیازمند وظیفه هلال احمر است از این رو جمعیت هلال احمر با شعار بشردوستی و صلح و دوستی و کم کردن آلام بشری فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.