×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمدید محدودیت‌های کرونایی در قزوین تا یک  هفته دیگر /۴۵ درصد مردم توجهی به فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارند

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان برای تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌ها اقدام کرده است که در صورت تایید وزارتخانه‌های کشور و بهداشت اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا، افزود: کماکان شاهد اوج گیری و پیک این بیماری در استان هستیم و قزوین از نظر میزان بستری و فوت بر اثر کرونا در میانه‌های جدول قرار دارد.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه آمار بستری و فوتی‌های این بیماری در استان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته که کنترل و کاهش آن نیازمند همکاری و همیاری بیشتر مردم است.

حبیبی  تصریح کرد: در ماه‌های گذشته، روند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک بسیار بیشتر از امروز مورد توجه مردم بود و ۸۵ تا ۹۰ درصد عموم جامعه خود را ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها می‌دانستند، ولی متاسفانه این آمار در شرایط کنونی کاهش پیدا کرده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار توضیح داد: امروز که در نقطه پیک کرونا در کشور و استان قزوین قرار داریم ۴۵ درصد مردم توجهی به فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارند که این موضوع می‌تواند به فراگیر شدن ویروس کرونا و اوج گیری بیشتر آن دامن بزند.

حبیبی تصریح کرد: اگر روند کنونی شیوع کرونا در استان قزوین ۱۰ درصد دیگر افزایش پیدا کند با توجه به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، نیازمند برپایی بیمارستان صحرایی در قزوین هستیم، اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

به گفته وی، تمام دستگاه‌های متولی در این زمینه در آماده باش کامل قرار دارند.

این مسئول افزود: با توجه به نظارت‌های صورت گرفته، بیشترین دغدغه درخصوص شیوع ویروس کرونا در بازار و حوزه حمل و نقل عمومی استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کنترل و نظارت بر این حوزه‌ها تشدید می‌شود تا با متخلفان و افرادی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحد‌های صنفی متخلف اخطار دریافته کرده یا پلمپ شده‌اند، افزود: از تمام رانندگان تاکسی، بازاریان و کسبه درخواست داریم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری لازم را برای  کنترل این بیماری با کادر درمان و مدیریت استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توان شیوع ویروس کرونا را مدیریت و کنترل کرد که رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ۹۰ درصد برسد، گفت:در این زمینه تاکسی‌ها باید حداکثر سه مسافر جابه جا و اتوبوس‌ها نیز حداکثر از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند و بیشتر از آن تخلف محسوب می‌شود.   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.