×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جاده هیرویار – سپارده در منطقه الموت قزوین بازگشایی شد/اصلاح مسیر و آسفالت آلتین‌کش_سیردان در طارم سفلی

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در این باره اظهار کرد: مسیر هیرویار – سپارده با واقع شدن در ارتفاع ۲۸۰۰ متری، همه ساله در آبان ماه به علت بارش سنگین برف مسدود و اردیبهشت ماه سال بعد با ذوب شدن برف‌ها، توسط تیم‌های راهداری بازگشایی می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین،جواد حق لطفی افزود: این مسیر، پل ارتباطی بین استان قزوین با شرق استان گیلان، یعنی شهرستان کلاچای است و وجود آن ارتباط بین روستاهای کوهستانی این استان‌ها را میسر می‌سازد.

به گفته حق لطفی، برای بازگشایی این مسیر راهداران منطقه الموت با استفاده از سه دستگاه ماشین آلات برف روبی و در مدت سه روز موفق به بازگشایی این راه ارتباطی شدند.

گفتنی است،بخش رودبار الموت غربی با ۱۰۸ روستا و با مرکزیت شهر رازمیان در شمال قزوین واقع شده است.

اصلاح مسیر و آسفالت آلتین‌کش_سیردان در طارم سفلی

وی در ادامه اعلام کرد: اصلاح مسیر ، زیرسازی و آسفالت راه روستایی آلتین‌کش_سیردان در بخش طارم سفلی در حال اجرا است.

این مسئول افزود: طول این محور ۱۷ کیلومتر است که هشت کیلومتر آن در سال‌های گذشته انجام و عملیات اجرایی برای ۹کیلومتر باقی مانده در سال جاری آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین مبلغ کل اعتبار این طرح را در قرارداد منعقد شده ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار مصوب سال جاری برای این طرح ۳۶میلیارد ریال است که منابع آن از محل مصوبات دفتر مقام معظم رهبری تامین می‌شود.

حق‌لطفی با بیان اینکه امسال طرح در فاز نخست در چهار کیلومتر انجام می‌شود، افزود : تاکنون حدود ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد، تامین اعتبار شده است و در صورت تحقق باقی اعتبارات مورد نیاز، این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول، اتصال روستای آلتین‌کش و روستا‌های شمال غرب این بخش از طریق این محور را از مهم‌ترین مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تردد در این مسیر از طریق مسیر گیلان-لوشان- سیردان به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.