×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بانک اطلاعاتی رانندگان پر خطر قزوین بروز رسانی شود

به گزارش کافه خبر قزوین بنا بر اعلام صدا و سیما مرکز قزوین،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۴۴ نفر در جاده‌های درون شهری و ۱۸۱ نفر در جاده‌ای برون شهری استان فوت کرده اند، افزود: برخی از این تصادفات، قابل پیش بینی و جلوگیری است و باید دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل کنند.

علی فولیان افزود: بسیاری از فوتی‌های این تصادفات، جوان و نوجوان بوده اند که مرگ و میر آن‌ها باعث افزایش آسیب‌ها و هزینه‌های اجتماعی شده است و ما آن را از مصادیق تضییع حقوق عامه می‌دانیم و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: ایراد صدمات بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات جزو ۱۰ اتهام و جرم استان است و متاسفانه آمار تصادفات جرحی و فوتی استان رو به افزایش است.

فولیان تصریح کرد: در سال ۹۹، چهار هزار و ۵۰۱ فقره پرونده تصادفات و چهار هزار و ۱۶۰ فقره پرونده رانندگی بدون گواهینامه داشتیم که در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۹۸۹ پرونده تصادفات و چهار هزار و ۸۶۸ پرونده رانندگی بدون گواهینامه رسید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند قوه قضاییه باید به سوانح و تصادفات جاده‌ای ورود کند و نقاط حساس و علل و عوامل تصادفات و سهم دستگاه‌ها را ارزیابی و مشخص کند.

وی افزود: قزوین از نظر نقاط حادثه خیز آمار بالایی دارد و حتما باید پیشگیری‌های لازم را برای کاهش حوادث ترافیکی داشته باشیم.

این مسئول با بیان اينکه بروز رسانی بانک اطلاعات رانندگان پر خطر تسریع شود اعلام کرد: ۷۲ نقطه در سال گذشته به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده و ۱۵ نقطه در اولویت رفع خطر قرار گرفت ولیکن،جاده‌های شهری و روستایی خطرات زیادی دارند که باید رفع شود و حضور پلیس در نقاط پر ترافیک استان می بایست پر رنگ تر و محسوس تر انجام پذیرد.

به گفته فولیان،می بایست علل و عوامل و بستر‌های جرایم عمدی و غیرعمدی را شناسایی و راهکار‌های جلوگیری از آن‌ها را اتخاذ شور.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: تبیین حدود وظایف دستگاه‌ها از وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است و دعوت از مدیران دستگاه‌ها به جلسات شورا در این راستا صورت می‌گیرد تا عملکرد مدیران را در زمینه پیشگیری مورد سنجش قرار دهیم.

وی افزود: ایجاد هماهنگی، تقسیم کار و تبین وظایف از اهداف این شورا است و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا را که از معضلات قضایی است، پیگیری می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.